به گزارش
حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ رامزی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت در جلسه هم اندیشی سازمان بیمه سلامت با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت که به صورت ویدیو کنفرانس در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان در کل کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بودند، تعداد بار مراجعه در سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۴۴ مورد بود و تعداد جمعیت بیمه شده در سال ۹۸ با لحاظ شدن افرادی که هنوز برای تمدید دفترچه مراجعه نکردند، بالغ بر ۴۰ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵۵ نفر است.
وی ادامه داد: در استان تهران فرآیند پذیرش اسناد خسارت متفرقه نیز در ۴ دفتر پیشخوان انجام میشود.
رامزی بیان کرد: بر اساس برنامههای سازمان بیمه سلامت، تعامل دو طرفه بین سازمان و دفاتر پیشخوان دولت ایجاد شده تا هم مشکلات دفاتر پیشخوان را بررسی و هم در راستای رضایت مندی بیمه شدگان تلاش کنیم؛ اولین جلسه با دفاتر پیشخوان دولت سال گذشته برگزار شد که در آن جلسه مصوباتی داشتیم.
دفاتر پیشخوان دولت؛ اولین درگاه بیمه شدگان برای دریافت خدمات
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت افزود: دفاتر پیشخوان دولت، اولین درگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات است. در نتیجه کیفیت ارائه خدمت در دفاتر پیشخوان بسیار اهمیت دارد.
رامزی گفت: در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان سمنان کمترین و در استان خراسان رضوی بیشترین تعداد را دارند.
وی اظهار کرد: در جلسههای گذشته مشکلاتی مانند پایین بودن نرخ کارمزد، پرداخت با تاخیر کارمزد، عدم ارتباط سامانه امید با سیستم ثبت احوال، مشکل اخذ مفاصا حساب از تامین اجتماعی، اعتراض بیمه شدگان صندوق روستاییان به دلیل کاهش تعداد برگهای دفترچه و موارد دیگری مطرح شد که این موارد را در دست بررسی داریم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
ضرورت تکریم ارباب رجوع در دفاتر پیشخوان دولت
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از دفاتر پیشخوان دولت، مشکلاتی مانند عدم رعایت دقیق قانونها و مقررات بیمه گری، تعدد تعویض کاربران، اطلاع رسانی نامناسب به بیمه شدگان، عدم رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی و همچنین عدم کفایت امکانات رفاهی مشاهده شده است.
رامزی گفت: در سال جاری مواردی مانند افزایش کارمزد ارائه خدمات، برنامه ریزی جهت پرداخت به موقع کارمزدها، پیگیری تبدیل کارمزد به تعرفه، برون سپاری فرآیندهای قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان و ساماندهی اطلاع رسانی مرکز ۱۶۶۶ در دستور کار قرار دارد. همچنین از دفاتر پیشخوان انتظار میرود که تکریم ارباب رجوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
انتهای پیام/