مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت:بیماری‌های قلبی و عروقی بالاترین میزان مرگ و میر در زنجان را دارد.

بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علل مرگ و میر در زنجان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در سه ماهه سالجاری برابر با ۱ هزارو ۱۵۳ واقعه وفات به ثبت رسیده که از این تعداد بیشترین وفات‌ها در مناطق شهری و از جنس مرد بوده است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی، دستیابی به اطلاعات بروز و متقن می‌باشد دراین راستا در سه ماهه امسال ۹۹.۴۱ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است.

 شفیعی گفت: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۱۲ واقعه می‌باشد که به طور تقریبی در هر ۲ ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی سه ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب ۷۱۲ و ۴۴۱ مورد بوده است.

وی به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز افزود: طی این مدت ۳۹۵ مرد و ۳۱۷ زن در مناطق شهری و ۲۷۴ مرد و ۱۶۷ زن در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.

شفیعیخاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۲.۲، بیماری‌های سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۱.۵ و بیماری‌های دستگاه تنفسی ۱۰ درصد همواره سه دلیل عمده فوت در سه ماهه در این استان بوده است.
 
انتهای پیام/ن

 

ثبت بیش از ۹۹ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.