مقدسی گفت: اصلاح سامانه بهین یاب وزارت صمت، یکی از برنامه‌های مهم برای حمایت از تولیدکنندگان در سال رونق تولید است چراکه این سامانه مسیری رسمی برای اخذ سهمیه خرید مواد اولیه است.

مهدى مقدسى، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال رونق تولید برنامه های مختلفی را تدوین کرده است که به اعتقاد کارشناسان یکی از برنامه های مهم برای حمایت از تولیدکنندگان باید بروز رسانی یا اصلاح سامانه بهین یاب وزارت صمت باشد، چراکه این سامانه مسیری رسمی برای اخذ سهمیه خرید مواد اولیه است.


بیشتر بخوانید: اگر دولت قانون را اجرا کند بخش تعاون نیاز دیگری ندارد 


عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار کرد: در سال رونق تولید باید شرایط را برای تامین نیاز آسان مواد اولیه تولیدکنندگان فراهم کنیم که گذرگاه اصلی اختصاص سهمیه های خرید واحدهای تولیدی صنعت پتروشیمی، سامانه بهین یاب وزارت صمت است که این سامانه به اصلاح نیاز دارد.

وی گفت: براساس اعلام وزارت صمت، اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب در مسیر اصلاح قرار دارد که پالایش خریداران در این سامانه راهکاری برای رساندن مواد اولیه به تولیدکنندگان واقعی است.

این عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح یا تغییر ماهیت سامانه در جهت بهبود روند تخصیص سهمیه ها راهگشا خواهد بود، گفت: با بررسی دوره ای و راستی آزمایی اطلاعات واحدهای تولیدی می توان به بهترین شکل مجوز خرید مواد اولیه به خریداران را پیش برد.

وی با بيان اينكه انتظار ما در مجلس از نهادهای مسوول از جمله وزارت صمت در شرايط وجود بحران در كشور، ارایه سهمیه خرید مواد اولیه به مصرف کنندگان واقعى است، گفت: در مواقعى كه بحران در بازار حاكم است انتظار از نهادهای تصمیم گیر، مهیا کردن شرایط تولید و حمایت از تولیدکنندگان است؛ اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم افرادى كه هيچ گونه نقشى در تولید ندارند امکان اخذ سهمیه مواد اولیه پیدا می کنند که امیدواریم به زودی با اقدام وزارت صمت راه دلالان برای ورود به بازارها به خصوص بازار پتروشیمی بسته شود.

انتهای پیام/

اقدام وزارت صمت برای مقابله با دلالان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار