مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت:کل مددجو‌یانی که به بیمه سلامت معرفی شده اند ۱۵هزار و ۶۰۰ نفر هستند که برای ۷ هزار و ۱۲۰ نفر از این جمعیت دفترچه صادر شده است.

صدور دفترچه  بیمه سلامت برای ۷ هزار و ۱۲۰ نفر از مددجویان کمیته امداد

رحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت:این آماری که برای گرفتن دفتر چه سلامت مراجعه کرده اند همه‌ی آن‌ها ساکن شهر هستند و در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر زندگی میکنند.

وی افزود:هدف از این تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بیمه سلامت بسته شد این بود که مددجویان کمیته امداد از مراجعه به داروخانه و مراکز درمانی بدون دفترچه که شرایط آن‌ها سخت بود و نمیتوانستند مراجعه کنند با دفترچه بیمه سلامت راحت میتوانند به مراکز درمانی و داروخانه بروند و از نظام پزشک خانواده نیز میتوانند استفاده کنند از لحاظ هزینه‌ای نیز، چون بیمه یک سازمان تخصصی است و بیمه پایه کل است و به تکمیل بیمه‌ها تاکید دارد از خدماتی که در تعهد بیمه سلامت و تامین اجتماعی است میتوانند استفاده کنند.

رحیمی اضافه کرد:بیمه سلامت استان ایلام در راستای راحتی کار مددجویان کمیته امداد و بقیه اقشار مردم استان ایلام با ۲۱ دفتر پیشخوان قرارداد بسته است که افراد میتوانند برای گرفتن بیمه کارکنان، روستایی، عشایر به این دفاتر مراجعه کنند.

وی ادامه داد:استان ایلام دومین استان در کشور است که به ازای هر ۱۶ هزار نفر یک دفتر پیشخوان دارد که در صورت میانگین کشوری برای هر ۵۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان وجود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت بیان کرد: دفتر چه بیمه سلامت برای اتباع بیگانه عراقی‌ها که حدود ۹۹ نفر آن‌ها معرفی شده اند اشخاص آسیب پذیر هستند به صورت رایگان است و برای ۷۰۳ نفر دیگر که جز افراد غیر آسیب پذیر هستند آن‌ها باید کل هزینه بیمه را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: کسانی که قبلا برای بیمه سلامت ثبت نام کرده اند درصورتی که دو سال از مهلت آن نرفته باشد با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ارائه کارا ملی میتوانند دوباره آن را تمدید کنند.

انتهای پیام / د

صدور دفترچه بیمه برای مددجویان کمیته امداد

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.