منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاکسیهای هوایی اظهار کرد: در حال حاضر تاکسی هوایی در بخشهای هلی کوپتری، هواپیمای ملخی و جت فعالیت میکنند.
وی ادامه داد: تاکسی هوایی بحثی وسیع است؛ هر چه این بخش از حملونقل گسترده تر شود و هواپیماها پروازهای غیر برنامهای بیشتری را انجام دهند، تحت عنوان تاکسی هوایی شناخته خواهند شد.
منطقی درباره تعداد مسافرانی که میتوانند با یک تاکسیهای هوایی جابجا شوند، بیان کرد: بهطورمعمول تعداد افرادی که میتوانند در بالگردهایی که تحت عنوان تاکسی هوایی شناخته میشوند، سوار شوند بین چهار الی ۱۰ نفر است، اما تعدادی از این تاکسیها میتوانند تا ۳۰ نفر را هم سوار کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: بالگرد از مدتها پیش کار تاکسی هوایی را انجام میدادهاند و در حال حاضر اگر به پارس جنوبی سفر کنید، میبینید که چند شرکت، خدمات بالگردی را در قالب تاکسی هوایی ارائه میدهند.
وی با اشاره به هوانوردی عمومی گفت: در گذشته این بخش دارای تاکسی هوایی نبود و تنها بحث آموزشی در آن مطرح بود، اما اکنون با توافق میان شرکت فرودگاهها قرار شده است برای تعدادی از فرودگاهها که تردد کمتر دارند، مجموعههایی وارد عمل شده و برهمین اساس هواپیماهای چهار تا ۱۰ نفره کار تاکسی هوایی را انجام دهند.
منطقی افزود: در حال حاضر کار با ۲ هواپیمای چهار نفره در بجنورد آغاز شده و آسمان خراسان شمالی تحت پوشش قرار گرفته؛ همچنین یک مجموعه تخصصی توسط شرکت فرودگاهها هم راه اندازی شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این مجموعه تخصصی گفت: این مجموعه تخصصی کانون مدیریت شبکه هواپیمای ملخی را بر عهده میگیرد.
وی درباره هواپیماهای جت بیان کرد: این دسته از هواپیماها ۲ مسیر را طی میکنند؛ یکی آن که هرکسی که میخواهد جت شخصی بگیرد میتواند از شرکتهای خصوصی خدمات دریافت کند و راه دیگر آن که چند مجموعه با قصد تولید تاکسیهای هوایی وارد عمل شوند که اکنون این کار توسط ۲ شرکت خصوصی انجام گرفته است.
منطقی اظهار کرد: تا نیمه شهریور ماه ۲ شرکت که وظیفه انجام کار تخصصی روی جتها را بر عهده دارند کار خود آغاز میکنند.
انتهای پیام/
برای خط اهواز و شهرکرد هم از این تاکسیهای هوایی استفاده شود.
استفاده از این تاکسیهای هوایی برای خطهای پر مسافر و توریستی به صرفه است.
پرایدپاد دوگانه با قابلیت سوختگیری هوایی مدل 99 بدون رنگ فقط بال سمت چپش کمی خط و خش داره فنی کاملا سالم به شرط ملق زدن، تمیز و خونگی سند تکبرگ. قیمت 3 میلیارد کم گفتم که چونه نزنید. پراید زمینیش شده 1 میلیارد
مشتری واقعی تماس بگیره از سایت دیوار متشکرم.
از این به بعد وقتی از کوچه خیابون رد میشیم اول ب چپ بعد ب راست بعدم ب بالانگاه کنیم
خدایا خودت مراقبمون باش مثل همیشه
جا برای جوان ها باز بشه
تخصص این اقا چیه؟
خودرو سازی؟؟؟!!!
هواپیما سازی؟؟؟!!
الله اعلم
از کرج در مسیر همت BRT یا قطار سطحی در روی زمین بزنید تا شرق تهران و خواهید دید که ترافیک چقدر کم می شود. مسیر ریلی خیلی بهتر از BRT است.
بنظرم ایشان دچار یک توهم همیشگی است
مانند خودروسازی اش حرفایی میزند که نشانی از وخصص دیده نمی شود
تاکسی هوایی مقوله ای تجاری است که تازه در هواپیمایی کشوری مورد توجه قرار گرفته و هنوز دستورالعمل خاصی ندارد
هرکس ایشان را از نزدیک بشناسد میداند چقدر فرمایشات ایشان صحت دارد