مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۷۵ درصد افراد بالای ۳۰ سال پایش شدند.

75 درصد از افراد بالای 30 سال فشار خونشان کنترل شده است / مشارکت 18 هزار خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت به همراه 13 هزار ایستگاه سنجش ثابت و سیار در طرح بسیج ملی کنترل فشار خونکیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون یکی از موفق‌ترین پروژه‌های حوزه سلامت در کشور و حتی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح فشارخون ۷۵ درصد از افراد بالای ۳۰ سال کنترل و مورد سنجش قرار گرفت و تمام افراد جامعه هدف از شمالی‌ترین نقطه کشور تا جنوبی‌ترین منطقه ایران و حتی مردم عشایر و روستایی زیر پوشش طرح قرار گرفتند و به نوعی یک نقطه عطف در تاریخ حوزه سلامت کشورمان محسوب می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بسیاری از مراکز تجهیز شده‌اند و ۱۸ هزار خانه بهداشت و ۱۳ هزار ایستگاه ثابت و سیار در طول مدت یک ماه فعالیت داشتند.

تامین دستگاه های فشار خون با استفاده از تولید کننده های داخلی

جهانپور تاکید کرد: دستگاه‌های کنترل فشار خون مورد استفاده در طرح بسیج ملی به وسیله ۶ تولید کننده داخلی تامین شده و بر اساس بخشنامه وزیر بهداشت، واردات دستگاه‌هایی که مشابه آن در تولید داخل وجود دارند، ممنوع است مگر در مواردی که تولید داخل کفاف نیاز بازار کشور را نمی‌دهد.

وی گفت: همچنین در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، دستگاه‌های کنترل فشار خون مراکز حوزه بهداشت و درمان نوسازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار