با مرگ یک مرد نیکاراگوئه‌ای، تعداد پناهجویانی که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۲ نفر رسید.

شمار جان‌باخته‌گان در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به ۱۲ نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، با مرگ یک مرد نیکاراگوئه‌ای در بیمارستان آریزونا در روز جمعه شمار افراد پناهجویی که از ماه سپتامبر گذشته تا کنون در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان باخته‌اند به ۱۲ نفر رسید.

بنا به اعلام اداره حفاظت از مرز‌های آمریکا، این مرد ۵۲ ساله بامداد روز جمعه به علت شرایط وخیم جسمی در بیمارستان جان باخت. این فرد در میان ۳۶ مهاجر اهل آمریکای مرکزی بود که خود را تسلیم عوامل گشت مرزی در منطقه ساسابه در ایالت آریزونا کرده بودند.

بر اساس گزارش‌های رسمی پیش از این، ۱۱ مهاجر دیگر به علت شرایط بد بهداشتی و غیرانسانی در زندان‌های مرزی آمریکا جان باختند. هفته گذشته یک جوان ۳۰ ساله اهل هندوراس پس از وخامت اوضاع جسمی در بازداشتگاه مرزی به بیمارستانی در تگزاس منتقل شد، اما تلاش‌ها برای بازگرداندن زندگی وی ناکام ماند. در ماه «مه» نیز یک کودک ۲ ساله اهل گواتمالا بر اثر بیماری ذات‌الریه در بیمارستان «ال پاسو» در ایالت تگزاس درگذشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه ضمن دفاع از سیاست‌های ضدمهاجرتی خود گفت دور جدید بازداشت گسترده مهاجران غیرقانونی برای بازگرداندن آن‌ها به کشورشان «تقریبا به زودی» آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار