به گزارش خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که در پایتخت تردد میکنند متوجه شدهاند که ترافیک در ۲ هفته گذشته نسبت به قبل روانتر شده و ما کاهش بسیار خوبی در ورود خودرو در برخی از زمانها مانند پیک ترافیک بودیم به طوری که آمار نشان میدهد حدود ۴۰ درصد کاهش ورود خودروها به محدوده را تجربه کردیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پیش بینی من این است که با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در مهر ماه نیز شاهد کاهش ترافیک باشیم این در حالی است که تجربه به ما ثابت کرده همیشه هفته اول مهر روزهای شلوغ ترافیکی بوده است.
پورسید آقایی با اشاره به ثبت نام افراد در سامانه تهران من گفت: بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو ثبت نام کردند و ما پیش بینی میکنیم که این آمار به ۲ میلیون دستگاه خودرو نیز برسد.
وی ادامه داد: روزانه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام میکنند و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از افراد ساکن محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز مدارکشان تایید شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تولید خودروهای آلاینده گفت: اطلاعات در اختیار سازمان محیط زیست قرارگرفته است که اجازه تولید خودروهای آلاینده را به شرکتهای خودروساز ندهد و آن چه که در حوزه اختیار شهرداری است این است که اگر خودروی تولیدی آنها مشکل آلایندگی داشته باشد معاینه فنی به آنها ندهد و مشمول جریمه شوند.
پورسید آقایی با اشاره به پارک حاشیهای اظهار کرد: پارک حاشیهای همواره در تهران وجود داشته که پیشتر افرادی به عنوان پارکبان اقدام به اخذ وجوهی میکردند که امروزه شاهد هستیم با اجرای طرح مدیریت پارک حاشیهای این اقدام به صورت مکانیزه شده و دیگر پارکبانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: خودروهای دوربین دار کنترل پلاک حین گشت زنی در معابر پلاک خودرو را ثبت میکنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ۳۰ دقیقه اول پارک حاشیهای برای هر خودرو رایگان است و نرخ پارک بیش از ۳۰ دقیقه بر اساس نرخ سال ۹۳ شورای شهر تهران اخذ میشود و شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که این مبلغ یا به صورت کسر از کیف شهروندی سایت تهران من و یا به صورت خوداظهاری شهروندان به خودروهای گشت زنی انجام میشود.
پورسید آقایی با اشاره به کسانی که خودروی خود را به صورت دائمی میخواهند پارک کنند، تصریح کرد: کسانی که به صورت دائمی میخواهند از فضای حاشیهای خیابان برای پارک خودرو استفاده کنند نحوه نرخ گذاری برای آنها تصاعدی است.
وی درباره عدم استفاده از کولر در تاکسیهای شهری تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات به مسافر است که تاکسیرانان باید آن را رعایت کنند و رانندگانی که از کولر وسیله خود استفاده نمیکنند متخلف هستند و همه تاکسیها موظف به روشن کردن کولر برای مسافران درحین سفر هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره برخورد با خوردروهای آلاینده گفت: توقف خودرویی که دود میکند بر عهده پلیس راهور است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به ازای هر روز ۵۴۰ هزار تومان جریمه میَشود، اما باید به این نکته توجه کرد در برخی از موارد خودرویی پس از اخذ معاینه فنی خراب شده است و شهروندان در صورت مشاهده خودروی دودزا عکس پلاک آن خودرو را به سامانه ۱۸۸۸ ارسال کنند تا ما معاینه فنی آنها را باطل کنیم.
پورسید آقایی در رابطه با برخورد با خودروهای پلاک مخدوش گفت: سال گذشته بیش از ۳ هزار خوردرو پلاک مخدوش شناسایی و توسط پلیس توقیف شد.
وی افزود: دوربینهای کنترلی ترافیک ما تنها در قسمتهای ورودی منطقه نیست بلکه در معابر مختلف شهر دوبینهای پلاک خوان معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران نصب شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره معضل دستفروشی درمترو گفت: آنچه که ما در گام اول برخورد میکنیم دستفروشی در خود ایستگاههای مترو است و من دستور دادم اگر در ایستگاهی بساطی مشاهده شود رئیس ایستگاه برکنار میشود.
پورسید آقایی با اشاره به نقش مردم در جمع آوری دستفروشان گفت: مردم شهر برای مقابله با دستفروشان مترو خودشان تصمیم گیر هستند و اگر مردم خرید کنند و دستفروشان سود ببرند امکان مقابله و دستفروشی سخت میشود و ذکر این نکته ضروری است که اگرمردم خرید میکنند و از خرید خود راضی هستند چرا باید با دست فروشهای مترو مقابله کنیم.
انتهای پیام/