یکه زارع از رونمایی خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد خبر داد.

صنعتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که توانمندی زنجیره ارزش ایران خودرو با خودکفایی در تولید پژو ۳۰۱ به نمایش گذاشته خواهد شد گفت: این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از ۶۱ درصد به تایید شرکت مشاور خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

وی تصریح کرد: عمق داخلی سازی محصول تا زمان تولید انبوه در سال آینده به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

یکه زارع افزود: ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات مورد نیاز برای تولید پژو ۳۰۱ را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به صورت مستقل آغاز خواهد کرد.

 بیشتر بخوانید: نرخ جدید محصولات ایران خودرو در بازار/ سمند LX به ۸۴ میلیون تومان رسید


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: درحال حاضر خط بدنه سازی با ظرفیت اسمی ۱۶ دستگاه در ساعت درحال آماده سازی و بهره برداری در روز‌های آینده است. این خط تولید مجهز به ۲۴ ربات است و برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور از فناوری جوشکاری لیزر و GMT استفاده شده است.

یکه زارع، تولید ۳۰۱ را تاوان پژو برای عهد شکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره مندی از توان متخصصان داخلی قلمداد کرد و گفت: در این مسیر از توان شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و نهاد‌هایی که توانایی حمایت از صنعت خودرو را دارند استفاده می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی سازی ۱۰۰ درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

یکه زارع با اشاره به این که بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداری می‌رسد، ابراز کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی، این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به ۱۰۰ هزار دستگاه و در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/
 

طرفیت اولیه تولید پژو ۳۰۱ بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمد
۰۸:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اینا بعد ۲۰ سال تو تولید کامل یه خودروی نسل قدیم موندن
معلوم نیست چه خودروهای بی کیفیت میخوان تحویل ملت با چند برابر قیمت بدم ...
Netherlands
محمد
۰۵:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اینا لازم نکرده برن اینو تولید کنن
خودروری ملی رو بعد ۳۰ سال نتونستن بومی سازی کنن،هر ساعت میگن تحریم هستیم و قطعه نداریم
عجب ؟!!!
Netherlands
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ما بدنه و شاسي و گريبكس و ديفرنسيل خوب زياد داريم خودكفايي تو موتور خوب ميخوايم كه اصل كاريه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کی گفته خودرو سازای دنیا نمیتونن صد درصد قطعات خودروی خودشونو بزنن خیلی خوبم میتونن فقط چون جاهای دیگه یه مقدار ارزونتر میزنن میدن اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
موتور 90 درصد هر ماشینیه بقیه 10 درصد چون موتور با دوام و کم مصرف باشه بقیه چیزا زیاد مهم نیست
آخرین اخبار