نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۵ میلیارد ریال تا ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به دهیاری‌های از سوی دولت برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در روستا‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از دهیاران شهرستان اهر، گفت: امیدواریم دهیاران در روستا‌های شهرستان اهر نیز بتوانند از این تسهیلات در راستای تولید و اشتغال استفاده کنند، چرا که برخی از شهرستان‌ها توانسته‌اند از این تسهیلات به خوبی بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال به احداث سیل‌بند، بهسازی و سنگ فرش روستا‌های اهر و هریس تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در روستا‌ها و برخی از نقاط جاده‌ها و نبود اینترنت در روستا‌های منطقه انتقاد کرد و گفت: دو سال است که با وزارت ارتباطات درگیر هستیم تاکنون هیچ کاری انجام نشده است و با کمال تأسف وقتی یک روستایی می‌خواهد از تلفن همراه استفاده کند مجبور است به بالای کوه برود.

وی گفت: همچنین ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اهر در فصل کاری امسال آسفالت ریزی می‌شود.

عبدالهی، گفت: دولت امهال وام‌های زلزله‌زدگان ارسباران را به مدت ۲ سال مصوب و به بانک‌ها ابلاغ کرده، ولی تا به امروز بانک‌ها در عمل به مصوبه دولت هیچ اقدامی نکرده‌اند و با کمال تأسف دولت نیز نتوانست برای اجرایی شدن مصوبه‌اش عملی انجام دهد.

در این مراسم فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: تاکنون با اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری شهرستان اهر طرح‌های مختلف عمرانی، خدماتی و مانند این‌ها اجراء شده است.

زاهد محمودی گفت: به ۱۴ روستای فاقد دهیاری و قشلاق عشایری شهر ستان اهر با اختصاص ۷۰ میلیارد ریال گازرسانی در حال اجراست.

وی همچنین خواستار بازپرداخت به موقع تسهیلات اخذ شده از سوی روستائیان و کشاورزان شهرستان اهر به بانک کشاورزی شد تا در پرداخت تسهیلات به سایر مشتریان و مردم هیچ مشکلی به وجود نیاید.

گفتنی است:در پایان این مراسم از تعدادی از دهیاران نمونه تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

انتقاد از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در روستا‌های شهرستانهای  هریس و اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.