تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» گفت: تمامی عوامل تولید و بازیگران برنامه «رنگین کمان» از روز دوشنبه ۱۷ تیرماه به مدت ۴ روز در شهر کرمانشاه به صورت زنده برای کودکان برنامه اجرا می‌کنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محسن مناجاتی تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» گفت: تمامی عوامل تولید و بازیگران برنامه رنگین کمان از روز دوشنبه ۱۷ تیرماه به مدت ۴ روز در شهر کرمانشاه به صورت زنده برای کودکان برنامه اجرا می‌کنند.

بنابراین گزارش، دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران ۱۸ تا ۲۰ تیرماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد و برنامه رنگین کمان از دوشنبه تا پنج شنبه ۲۰ تیرماه هر روز ساعت ۱۵ به صورت زنده و مستقیم از شهر کرمانشاه روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

«رنگین کمان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که هر هفته چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه ساعت ۱۵ مهمان خانه کودکان و نوجوانان می‌شود.

رنگین کمانی ها راهی کرمانشاه می شوند

شب های کویر فیروزه ای می شود

جنگ شبانه «شب فیروزه ای» بعد از سفر به استان های فارس، کرمان به شهر بادگیرها ( یزد) می رود و در اولین برنامه خود مهمانان ویژه خواهد داشت.

این برنامه ترکیبی و زنده کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با همکاری سیمای استانها بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. عوامل تولید این برنامه در سومین سفر خود به استان یزد رفته اند. این برنامه امشب ( یکشنبه 16 تیرماه ) میزبان جمال الدین عزیزی شهردار شهر یزد، مسعود فروتن نویسنده، بازیگر، کارگردان سینما و تلویزیون ، ابوالفضل امید بخشی خواننده و... خواهد بود.

غلامرضا حیدری تهیه کننده برنامه شب فیروزه ای درباره ساختار این برنامه گفت: این برنامه دارای بخش های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان ، گزارش از مکان های دیدنی و گردشگری ، معرفی ظرفیت های اقتصادی ،میان برنامه، وله و .... است. برای مثال در سفر به استان یزد به باغ دولت آباد می رویم و از آنجا برنامه را به صورت همزمان روانه آنتن شبکه پنج و سیمای یزد می شود.

رنگین کمانی ها راهی کرمانشاه می شوند

بنا بر این گزارش، شب‌ فیروزه‌ای در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی کشور را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ها دارد.

جنگ شبانه «شب فیروزه ای» از یکشنبه 16 تیرماه به مدت 5 شب در استان یزد خواهد بود، این برنامه با اجرای بهروز تشکر از شبکه پنج سیما پخش می شود.

«شب فیروزه ای» از سال 94 با سفر به استان های مختلف کشور به روی آنتن شبکه پنج سیما رفته و خوشبختانه با استقبال خوب مردمی همراه شده است.

«دهخدای محقق دیگر» در شبکه 4/ مستند پرتره استاد علی رواقی در «حکایت دل»

زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای استاد علی رواقی در برنامه امشب «حکایت دل» معرفی می شود.

 چهارمین قسمت از مجموعه تلویزیونی «حکایت دل» یکشنبه 16 تیر ماه با عنوان «دهخدای محقق دیگر» به معرفی و زندگی استاد رواقی پرداخته است.

علی رواقی استاد ادبیات فارسی، قرآن‌پژوه، شاهنامه‌پژوه، مصحح و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. او برگزیده دومین همایش چهره های ماندگار (۱۳۸۱) است. از او تاکنون آثار متعددی منتشر شده است که از این موارد می‌توان به پژوهش و ویرایش قرآن مترجم قدس قرآن قدس، تصحیح ترجمه مقامات حریری، تصحیح تفسیر قرآن پاک (با مقدمه مجتبی مینوی)، تصحیح جلد اول بصائر یمینی، تصحیح فرهنگ تکمله الاصناف، تحیح مقاصد اللغه و تفسیر 6 جلدی بصائر یمینی، ذیل فرهنگ‌های فارسی، سبک‌شناسی یا گونه‌شناسی ترجمه‌های قرآن، فرهنگ فارسی تاجیکی و.... اشاره کرد.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و روز دوشنبه ساعت 19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می شود.

حضور ندا سپانلو، مدیر گروه دانش شبکه چهار در برنامه «به خانه بر می گردیم»

عصر روز شنبه 15 تیرماه، ندا سپانلو به عنوان نماینده شبکه چهار سیما در برنامه عصرگاهی «به خانه بر می گردیم» شبکه پنج سیما با اجرای قاسم بی نیاز حضور پیدا کرد.

در پی تبیین طرح جامع تابستانی معاونت سیما در تابستان سال 98 و پس از نشست خبری دکتر مسعود معینی پور در هفته گذشته، ندا سپانلو به عنوان نماینده مدیر شبکه چهار سیما در برنامه عصرگاهی شبکه پنج سیما حضور یافته و از برنامه های تولید شده در شبکه چهار برای مخاطبان این شبکه در ایام تابستان خبر داد.

سپانلو درپاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص تعریف ساده و جامع از شبکه چهار، به شعار و شهرت شبکه چهار به شبکه فرهیختگان اشاره کرد و افزود: در چندسال اخیر در مدیریت و برنامه سازی ها تغییر رویکرد صورت گرفته بدین منظور که برنامه و مباحث تخصصی شبکه چهار با بیانی ساده تر و قابل درک تر برای عموم مطرح شود. به همین جهت شعار شبکه از فرهیختگان به شبکه «دانایی» تغییر یافت.

ایشان با اشاره به جشنواره فیلم های سینمایی در کنداکتور تابستان، عناوین سینمایی هفته جاری را اعلام و از تحلیل کوتاه و در عین حال کارشناسی شده قبل از پخش سینمایی ها گفت.

رنگین کمانی ها راهی کرمانشاه می شوند

سپانلو از فصل جدید چرخ و پخش این مجله علمی پرطرفدار شبکه چهار و حمایت مدیر شبکه برای پخش در 3روز هفته گفت. (برنامه چرخ در فصل های نخست از شنبه تا 4شنبه روی آنتن می رفت که به دلیل مسائل و مشکلات مالی به یک روز در هفته تقلیل پیدا کرده بود.)

وی در ادامه از برنامه جدید شبکه چهار با اجرای دکتر شهاب اسفندیاری و میزبانی از شخصیت های فرهنگی جهانی در عرصه های مختلف علم و فرهنگ و هنر خبر داد و از مخاطبان دعوت کرد تا هر شنبه ساعت 21:30 برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» را مشاهده کنند.
مدیر گروه دانش شبکه چهار از سایر برنامه های در حال پخش نظیر «درس گفتار» نام برد و از آغاز پخش برنامه «شب های هنر» در تابستان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار