برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشوری در سردشت

مسابقه دوچرخه سواری کوهستانی قهرمانی کشوری با حضور ۱۸ استان و ۶۰ ورزشکار در پارک جنگلی ایثار سردشت برگزار شد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی، قهرمانی کشوری، در دو رشته دانهیل و کراس کانتری در قالب ۱۸ استان با حضور ۶۰ دوچرخه سوار در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

خسرو قمری با بیان اینکه شاهد مسابقه بسیار سخت و سنگین در رشته کراس بودیم، افزود: این مسابقات جهت آمادگی سازی بیشتر دوچرخه‌سواران و حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی کشور لبنان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند از امتیاز فدراسیون جهانی برای دوچرخه‌سوارانی که رقابت می‌کنند و کرس رقابت با کشور‌های آسیایی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار باشند.

قمری بابیان اینکه به مسابقات آسیایی نزدیک هستیم و این مسابقات می‌تواند دوچرخه سوران را به اوج آمادگی خود برساند، اظهار کرد: این مسابقات در طی سه روز در بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: دو نفر برتر آقایان و بانوان در رشته کراس کانتری در رده سنی بزرگسالان مستقیما برای مسابقات المپیک لبنان انتخاب می‌شوند.

وی هدف از انتخاب سردشت به عنوان پیست مسابقات گفت: مسیر بسیار فنی در یک ارتفاع و شرایط خاص آب و هوایی می‌باشد که متناسب با شرایط مسابقات آسیایی در لبنان است و این انتخاب فقط به خاطر این بود که بتوانیم در شرایط موجود از ظرفیت و اقلیم کشور خودمان بتوانیم یک مسیری انتخاب کنیم که نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیایی لبنان باشد.

مسابقه دوچرخه سواری کوهستانی رشته کراس کانتری ۱۸ استان با ۶۰ دوچرخه‌سوار حضور داشتند که در رده سنی بزرگسالان ۳۸ نفر که سهمیه هر استان ۳ نفر و جوانان ۲۲ نفر که سهمیه هر استان ۲ نفر بود.

دوچرخه سواران ۸ دور ۳۴۰۰ متری منطقه کوهستانی و جنگلی را رکاب می‌زدنند.

در پایان در رده سنی جوانان علی لبیب از آذربایجان شرقی مقام نخست، محمد حسن امینی از فارس مقام دوم و سهند علی‌خانی از کردستان مقام سوم و در رده سنی بزرگسالان فراز شکری از تهران مقام نخست و فرزاد خدایاری از فارس مقام دوم و پرویز مردانی از آذربایجان شرقی مقام سوم مسابقه کراس کانتری را کسب کردند.

فردا مسابقه دوچرخه سواری در رشته دانهیل در منطقه جنگلی روستای میر شیخ حیدر سردشت برگزار خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
 

سردشت میزبان مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.