خانوی گفت: واردات دارو‌های طبیعی از ٢٢ میلیون یورو به هفت میلیون یورو رسیده است.

افزایش ٧ برابری واردات ماده اولیه دارو‌های گیاهی/ کاهش واردات دارو‌های گیاهی به ٧ میلیون یورو/ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور/صنعت فرآورده‌های طبیعی بحرات تحریم را به فرق تبدیل کرد/ صنعت گیاهان دارویی در بین صنایع مهجور مانده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نشست خبری هفتمین همایش طلای سبز اظهار کرد: اداره دارو‌های طبیعی و سنتی برای ایجاد ارتباط با صنعت و دانشگاه به عنوان نهاد سیاست گذار و نظارتی، از مسائل و مشکلات واردات و صادرات با خبر است و مشکلات بر طرف نخواهد شد مگر اینکه چالش‌ها در فضایی که تولیدکنندگان امکان عرضه محصولات و مشکل را دارند، مطرح شود.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که با برگزاری دور‌های آموزشی در همایش طلایی سبز، مسائل و مشکلات روز تولید کنندگان داخلی مطرح شود و امسال که به ویژه سال رونق تولید است باید به تولیدکنندگان بیشتر کمک کرد.

مدیر کل امور امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در صورت محدود کردن بازار واردات، موظف هستیم محصول با کیفیت ارائه کنیم و تولیدکنندگان باید منبع آموزشی مناسبی برای رشد و رونق تولید در اختیار داشته باشند.

خانوی اظهار کرد: سخنرانی‌ها به دنبال ارتباط صنعت و دانشگاه چیده شده است تا به هم نزدیک شوند، اما هنوز دانشگاه و صنعت در تولید همسو نشده اند و وظیفه ماست که این نزدیکی را ایجاد کنیم، همچنین در این همایش برای تمام رشته‌های تخصصی داروسازی، متخصص تغذیه و پزشکان امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده و پرسش و پاسخ در هر پنل داریم و ١٠٩ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

صنعت گیاهان دارویی در بین صنایع مهجور مانده است

مدیر کل امور امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان کرد: صنعت گیاهان دارویی در بین صنایع مهجور مانده است و تنها تولیدکنندگانی مجوز حضور دارند که محصولات آن‌ها مجوز تولید از سازمان غذا و دارو دریافت کرده باشد.

وی ادامه داد: استارتاپ‌ها برای نخستین بار نقشی فعال در همایش طلایی سبز دارند تا بتوانیم گامی بهتر برداریم.

مدیر کل امور امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از کاهش واردات دارو‌های گیاهی خبر داد و گفت: واردات دارو‌های طبیعی از ٢٢ میلیون یورو به هفت میلیون یورو رسیده در شرایطی که واردات ماده اولیه ٧ برابر شده است و ما ١٧ میلیون یورو واردات ماده اولیه در سال گذشته داشتیم و در حال حاضر مواد اولیه‌ای وارد می‌شوند که امکان تولید آن‌ها در داخل کشور نیست.

وی ادامه داد: در شروع سال ٩٨ به طور تقریبی تمام تولیدکنندگان اعلام کردند که سال ٩٧ برای تولیدکنندگان دارو‌های گیاهی بسیار موفق بوده است و سال ٩٨ به‌طورقطع سال بهتری خواهد بود و این پیش بینی از روی عملکرد چهار ماهه نخست سال حاصل شده است.

مدیر کل امور امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: واردات دارو‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی ممنوع شده است و به عنوان مثال کرمی گیاهی نیست که تولید شود و در بازار طرفدار نداشته باشد.

خانوی تصریح کرد: صنعت دارو‌های گیاهی روز‌های طلایی در پیش دارد و صنعت گران این حوزه بحران تحریم را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ بیش از ۵٠ شرکت تولیدکننده گیاهان دارویی و طبیعی در هشتمین همایش طلای سبز حضور دارند و چند داروی گیاهی رونمایی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار