مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از راه اندازی نخستین مرکز جامع توانبخشی استان خبر داد.

همدان صاحب نخستین مرکز جامع توانبخشی استان می‌شودبهروز کارخانه‌ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: با توجه به تامین مراکز کاردرمانی، گفتار درمانی ،ارتوپدی فنی و و فیزیو تراپی همه ظرفیت‌های موجود برای داشتن مرکز جامع توانبخشی در استان فراهم شده است.

وی از آغاز به کار مرکز گفتار درمانی و کاردرمانی جمعیت هلال احمر در استان خبر داد و افزود: این مراکز به تازگی در درمانگاه جمعیت هلال احمر همدان افتتاح شده اند و هر کدام با ایجاد اشتغال برای ۲ نفر و در یک شیفت کاری خدمات گفتار درمانی و کار درمانی را به بیماران ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از مهمترین امتیاز‌های راه اندازی مرکز جامع توانبخشی در استان را ارائه خدمات این واحد‌ها با پوشش تمام بیمه‌های درمانی دانست گفت: مجوز این مرکز در دست پیگیری است و با تایید آن هزینه های درمان توانبخشی بیماران با پوشش بیمه محاسبه می‌شود.

کارخانه‌ای ادامه داد: در همدان واحد فیزیو تراپی با ظرفیت ۹ تخت و اشتغال برای دو نفر و واحد ارتوپدی با ساخت اندام مصنوعی و وسایل کمک حرکتی به معلولان و جانبازان فعال هستند.

در مرکز فنی ارتوپدی جمعیت هلال احمر همدان ۹  نفر مشغول به کار هستند و این مرکز فنی سالانه ظرفیت خدمات رسانی به ۳ هزار نفر را دارند.


انتهای پیام/ا

راه اندازی نخستین مرکز جامع توانبخشی استان همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.