رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

ایجاد ساختار جدید «تکنولوژی و فناوری» در ایمیدرو

غریب پور از ایجاد ساختار جدید «تکنولوژی و فناوری» و تدوین بسته جامع توسعه عناصر نادر خاکی در ایمیدرو خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست تحقیق، پژوهش و آموزش در راستای نقشه راه معدن ایمیدرو، گفت: مطالعه و تهیه برنامه توسعه‌ای در حوزه عناصر خاکی می‌تواند یکی از استراتژی این سازمان در داخل و همچنین خاورمیانه باشد.

وی با بیان اینکه کاربرد گسترده عناصر نادر خاکی، جذابیت سرمایه گذاری در این بخش را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: کاربرد و استراتژیک بودن عناصر نادر خاکی، مزیتی است که زمینه ساز پیشرفت صنایع "های تک" خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد ساختار جدید «تکنولوژی و فناوری» در ایمیدرو خبر داد و گفت: یکی از عوامل مهم در رشد و اثربخش بودن سازمان، تقویت بخش فناوری و تکنولوژی است که در این راستا ایجاد ساختار جدید در بخش «تکنولوژی و فناوری» در ایمیدرو کلید زده خواهد شد.

غریب پور ادامه داد: به طور حتم در این زمینه تقویت آموزش و پژوهش در تکمیل زنجیره ارزش محصولات معدنی ضروری است و ایمیدرو در راستای تحقق این مهم، پیوند دانشگاه و صنعت را اولویت گذاری کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: مقوله دانش بنیان مورد تاکید رهبری است و باید خطوط حرکت به سمت توسعه این بخش را در شمار برنامه‌ها قرار داد.


بیشتر بخوانید: تامین پول قطعه سازان گامی برای تحقق رونق تولید/کوتاه شدن دست دلالان با واقعی سازی قیمت خودرو 


غریب پور با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو گفت: اکتشاف، آموزش و پژوهش، احیا معادن کوچک، تکمیل زنجیره ارزش محصولات و تمرکز بر «رونق تولید» اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در بخش احیا معادن کوچک، راه اندازی ۱۵۰ معدن در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه بهره مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی مورد توجه است.

انتهای پیام/

راه اندازی ۱۵۰ معدن در دستور کار ایمیدرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار