شماری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کردند اگر اتفاق ناگواری برای دبیرکل زندانی این جنبش بیافتد، شخص رئیس‌جمهور مسئول آن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس‌تی وی، شماری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کردند اگر اتفاق ناگواری برای علامه ابراهیم زکزاکی، دبیرکل زندانی این جنبش، بیافتد، آن‌ها شخص رئیس جمهور این کشور را مسئول آن می‌دانند.

شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه همسرش در حبس به سر می‌برد. خانواده علامه زکزاکی می‌گویند اوضاع سلامتی وی به هیچ وجه خوب نیست و وضع وی روز به روز بدتر می‌شود.

مختار عبدالرحمان اوول، یکی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه، در کنفرانسی خبری متن نامه محمد زکزاکی، پسر شیخ ابراهیم زکزاکی، را قرائت کرد که در آن وی گفته بود پدرش را روز شنبه (۱۵ تیر) ملاقات کرده است و از اوضاع بهداشتی و شرایط بد پزشکی شوکه شده است.

به گفته عبدالرحمان اوول، محمد در ادامه این نامه نوشته است که تمام تلاش‌ها و درخواست‌های او از مسئولان برای اتخاذ تدابیری به منظور مداوای پدر و مادرش، عمداً نادیده گرفته شده است. وی گفت به نظر می‌رسد که مسئولان دولت نیجریه تعمدی سعی دارند با اهمال کاری خود موجب مرگ پدرش شوند.

شیخ زکزاکی از سال ۲۰۱۵ میلادی در بازداشت به سر می‌برد. ارتش نیجریه چهار سال پیش به شیخ حمله کرد و از آن موقع شیخ را در بازداشت نگاه داشته است. این در حالی است که دادگاه نیجریه شیخ زکزاکی را تبرئه کرده و حکم به آزادی وی داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
تا یه چن تا چشمه برا ارتش نیجریه نیایین حالیشون نمیشه باس ولش کنن
آخرین اخبار