مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تنوع و تغییر کاربری واحد‌های تجاری بازار‌های میدان نقش جهان و مواد اشتعال زای به کار گرفته شده در برخی از این مشاغل ، با اندکی غفلت می تواند سبب ایجاد حریق و صدمات جبران ناپذیر باشد.

محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: تاکنون در بسیاری از شهر‌های کشور تجربه اتش گرفتن بازار‌های تاریخی را داشته ایم و همین امر نشان دهنده این است که بازار‌های تاریخی به دلیل ویژگی‌های خاص کالبدی، قدیمی بودن و همچنین بکار رفتن برخی مواد اشتعال زا در برخی مشاغل، به راحتی می‌تواند موجب حریق در بافت قدیمی شود.

وی با بیان اینکه اتصالی برق بیشترین آمار حریق را در بافت بازار دارد افزود: در سقف بازار‌های میدان امام سیم برق‌های اویزان بسیاری وجود دارد و در کارگاه‌های طلاسازی این بازار، انباشت کپسول‌های گاز می‌تواند مشکلات خطرآفرین باشد. علاوه بر این در بعضی از قسمت‌های بازار سقف‌ها شکسته شده و نیاز به ترمیم دارد و ریزش ساختمان بازار وجود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری با اشاره به اینکه در بازار‌های قدیمی، وجود موانع مختلف و عرض کم بازار، در امر امداد و نجات و اعزام خودرو‌های اطفای حریق مشکل و وقفه ایجاد می‌کند تاکید کرد: سال ۱۳۹۰ تفاهم نامه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد و تعدادی کپسول و جعبه آتش نشانی در بازار میدان امام نصب شد، اما از میان دو هزار جعبه آتش نشانی امروز حتی یک دهم آن نهم در بازار موجود نیست.

گلابی ادامه داد: وجود موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های پارک شده در مسیر ورودی بازار‌ها از دیگر مشکلاتی است، در هنگام حادثه اقدامات آتش نشانی را با دشواری‌های زیادی رو به رو می‌کند و در این باره مکاتباتی با معاونت خدمات شهری شهرداری انجام شده و برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای رفع این مسئله در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مسئول تأمین ایمنی و پیشگیری از حوادث شهر هستند گفت: قرار است در فاصله هشت کیلومتری از بازار امام (ره) تعدادی ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود و برای استقرار پمپ‌ها و وسایل اطفای حریق، همکاری کسبه بازار الزامی است.

انتهای پیام/ی
 
 


ایجاد ایستگاه‌های آتش نشانی در فاصله ۸ کیلومتری بازار

برچسب ها: شهرداری ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار