گزارش/

آیا ماه آینده قیمت خودرو سقوط می کند؟/ تکمیل ۲۰ هزار خودرو به زودی

بازار خودرو سال گذشته در کمتر از چند ماه افزایش جهشی قیمت را تجربه کرد که این امر سبب سودجویی دلالان شد.

آیا ماه آینده قیمت خودرو سقوط خواهد کرد؟/ تکمیل ۲۰ هزار خودرو به زودیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۹۷ که به یکباره فنر قیمت خودرو در رفت، دنیا به کام دلالان شد و این بازار در کمتر از  چند ماه به صورت سرسام آوری افزایش قیمت را تجربه کرد. این گرانی ها دلایل مختلفی داشت، از  تاثیر تحریم ها بر واردات مواد اولیه خودرو سازان و توزیع نامناسب خودرو تا روی آوردن سرمایه های مردمی و دلالان برای کسب سود از این بازار.

اما به عقیده کارشناسان عمده‌ترین دلایل آغاز آشفتگی بازار خودرو، محدودیت در عرضه از سوی شرکت‌های خودروسازی، بازگشت دلالان به بازار و نبود نظارت دستگاه‌های ذیربط است؛ سه راس یک مثلث که سبب شد بازار خودرو از حالت عادی خارج و در جاده بی‌ثباتی حرکت کند.

برنامه ۲ ساله دولت برای اصلاح صنعت خودرو

رحمانی وزیر صنعت،​ معدن و تجارت درباره صنعت خودرو می گوید: این صنعت مانند بخش های دیگر اقتصاد، مشکلاتی دارد. وضعیت فعلی خودرو در شان ملت ایران نیست اما نباید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد.

رحمانی ادامه داد: اینگونه نیست که از صنعت خودرو حمایت ویژه ای داشته باشیم بلکه این صنعت هم مانند دیگر صنایع است و ما وظیفه داریم از همه حوزه ها حمایت کنیم تا تولید، رونق بگیرد.

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت افزود: طرح ساماندهی خودرو در حال انجام  است و هدف ما اینست که از وضع موجود به شرایطی برسیم که در شان ملت ایران باشد اما این امر به گذشت زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو قیمت تمام شده  برای خودرو یعنی قیمت محاسباتی و قیمت بازار داریم،​ اضافه کرد: به علت نوسانات حوزه کلان اقتصادی مانند ارز و جنبه های روانی ،​ برخی تقاضاها در این بازار برای حفظ ارزش پول به طور غیرواقعی ایجاد شده است.

رحمانی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۶ میلیون تقاضای خرید خودرو داشتیم در حالی که کل تولید خودرو، در سال، یک میلیون دستگاه است.

وی درباره نتایج قیمت گذاری خودرو بر مبنای ۵ درصد زیر حاشیه بازار گفت: خودرو از آبان تا اسفند پارسال تاکنون ۵ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت و از اسفند پارسال با موج دوم افزایش قیمت مواجه شدیم، اما اکنون این روند کاهشی شده است.

۲۰ هزار خودرو بزودی وارد بازار می‌شود/ تمرکز وزارت صمت بر تکمیل خودرو‌های ناقص

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  میزان اشتغال مستقیم در صنعت را ۳.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: هدف گذاری سالانه در زمینه صادرات و واردات منجر به افزایش تولید، ارتقا ظرفیت واحد‌های جدید و توسعه اشتغال می‌شود.

وی از عرضه ۲۰ هزار خودرو باقی مانده در کف ۲ کارخانه بزرگ خودروسازی کشور طی ۲ مرحله در روز‌های آینده خبر داد.

مقیمی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تکمیل و کاهش محصولات ناقص متمرکز شده است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده محصولات تولیدی باید به طور مستقیم قابلیت تجاری داشته باشند.

معاون وزیر صمت درباره آخرین وضع خودرو‌های دپو شده در پارکینگ‌ها بعلت نبود قطعات افزود: تولید انبوه بخشی از قطعات مورد نیاز این خودرو‌ها را به تولیدکنندگان داخلی سفارش داده ایم و قطعات الکترونیکی را وارد می‌کنیم.

مقیمی در پایان درباره امکان کاهش قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو به عوامل متعدی بستگی دارد، اما در شرایط کنونی افزایش عرضه محصولات کف پارکینگ‌ها به روند کاهش قیمت خودرو کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای واگذاری باقیمانده سهام خودروسازان/ آیا انحصار در خودرو پایان می‌یابد؟


تسریع تکمیل خودرو های ناقص /  افت قیمت خودرو در راه است

هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: تولید خودرو در شرکت های داخلی رونق گرفته و با روندی که پیش رو است خودروسازان به زودی خودرو های معوق را در موعد معین تحویل خواهند داد.

یکه زارع با بیان اینکه سیر تکمیل خودرو های ناقص در حال انجام است افزود: تا چند ماه آینده نواقص مختلف الکترونیکی خودرو ها رفع می شود و با توزیع آن ها در بازار قطعا شاهد افت قیمت ها خواهیم بود به طوری که دست دلالان هم از بازار کوتاه شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی سازی ۱۰۰ درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی، این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به ۱۰۰ هزار دستگاه و در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

سازمان استاندارد قبول کند، خودرو‌های معیوب را تحویل می‌دهیم

محمد‌رضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی  گفت: یک خودرو از سه هزار و ۳۰۰ قطعه تشکیل شده است و اگر یک قطعه هم روی آن نباشد به عنوان خودروی معیوب شناخته می‌شود و قابل تحویل نیست.

وی افزود: برخی از این موارد در حیطه استاندارد خودرو است و اگر سازمان ملی استاندارد مجوز دهد که خودرو‌ها بدون قطعاتی که مربوط به ایمنی خودرو نمی‌شود در مرحله ترخیص قرار گیرند، قطعا خودروسازان در کمترین زمان این اقدام را انجام خواهند داد.

نجفی منش گفت: مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان، نقدینگی است که قرار بود بانک مرکزی تسهیلاتی به منظور جبران بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت کند، اما از ۱۱ هزار میلیارد تومانی که وعده‌اش داده شد ۴ هزار میلیارد پرداخت کردند. مابقی قرار بود در قالب ارزی (یورو) پرداخت شود که حتی یک یورو هم پرداخت نشده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان بدهی خودروسازان به قطعه سازان است. خودروسازان به دلیل قیمت‌های دستوری شورای رقابت در طول سال‌های گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان زیان متحمل شدند و در طول این سال‌ها دولت هیچ کمکی برای جبران این موضوع نکرد در حالی که تکلیف قانونی داریم که اگر دولت بر اساس قیمت گذاری دستوری منجر به زیانی شود باید آن را جبران کند.

تعادل در نظام عرضه و تقاضا با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار

مهدی احمدزاده، یکی از فعالان بازار خودرو، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم ایجاد توازن در نظام عرضه و تقاضا گفت: تا زمانی که شاهد تعادل در این عرصه نباشیم نمی‌توان نسبت به ایجاد آرامش در بازار خودرو به توفیق چندانی نائل شد.

وی افزود: البته نمی‌توان این واقعیت را نادیده انگاشت که وضعیت موجود نتیجه سیاست گذاری‌های غلطی است که در سالیان گذشته در عرصه خودروسازی کشور صورت گرفته و تا زمانی که شاهد رویکرد صحیح، منطقی و هوشمندانه‌ای در این حوزه نباشیم، رفع مشکلات حوزه خودروسازی مقطعی و کوتاه مدت است و پس از مدتی مجدد شاهد سر باز کردن این زخم‌ها در صنعت مذکور خواهیم بود.

احمدزاده گفت: به هر ترتیب در شرایط موجود، با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار، تقاضا نیز منطقی خواهد شد و همین امر به حصول توازن در این بخش مننتهی می‌شود.

وی در خاتمه یادآوری کرد: با همه انتقاداتی که به حوزه خودروسازی کشور وارد است نباید این واقعیت را نادیده انگاشت که در صورت بروز بحران جدی و پایدار در این صنعت، بسیاری از فرصت‌های شغلی مرتبط با این حوزه نابود می‌شود و این عارضه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مصائب سنگین و جبران ناپذیری را برای افراد و گروه‌های شاغل در صنعت خودروسازی (بصورت مستقیم و غیر مستقیم) در پی خواهد داشت.

گزارش از رامین بختیاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
اصلا قیمت حاشیه بازار یعنی چی این خودش بزرگترین علت گرانی خودروهاست مگه قیمت بازار رو مردم بی پول و ضعیف و بیکار تعیین می کنند نه عزیز دلال و رانت خوار و اختلاسگر تعیین می کنه که این میشه آخر و عاقبتش پراید 55 میلیونی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۸
مگه خودردوهای به ظاهر کاملی که تحویل مردم می دید خیلی استاندارده که حالا تآییدیه از سازمان استاندارد میخواید نه جانم دپو کردید برای سود بیشتر نه برای تکمیل قطعات این رو همه ی ملت می دونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۰ تير ۱۳۹۸
بیست هزار ارابه مرگ تحویل مردم میخوان بدن هرکسی خرید خدا بیامرزتان و سفر خوشی برای اون دنیا آرزومندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
همه میدونن پول صنعت خودرو تو کیسه کی میره . وگرنه دوری بود گمرک ازاد میکردن .صنعتی که ضرر ده باشه و جون هزاران ادم بیگناه را گرفته باشه .وفقط مردم بیچاره رو سر کیسه کرده باشه دیگه دلیلی برای ادامه کارش وجود نداره .رهبری باید به این موضوع ورود میکرد چون فقط به حرف ایشون احترام میگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
مثلا پارس 114 میلیونی میشه 113 میلیون و 900
تو کشور ما اینجوری ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
تاوقتیکه هزینه های سنگین گمرکی روی خودروهای وارداتی بسته میشود همین آش است وکاسه!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا روشندل
۱۵:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
بنام خدا .بازار خودرو در ماه های اخیر قیمت کاذب داشته لذا این قیمت کاذب امروز دلال را واداشته تا هر روز نسبت به بالا کشیدن قیمت خودرو واهمه نداشته و این قیمت کاذب را در بازار کاذب معامله نماید
Netherlands
سید
۱۵:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام یک سوال عجیبی برام پیش اومده چطور برای پیش فروش تحویلی 97 فیت خودرو سمند 24 میلیون تفاوت قیمت پیدا کرده اما برای دیماه 24 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
درهرصورت گران بشه ارزان بشه میخرنددرودبرخریدارن واقعی وغیرواقعی!
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۳:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خودرو من قرار بود اذر یدن یه تیبا اینقد تاخیر خورده وای ب حال بقیه محصولات
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۲:۴۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
بخرید!
بخرید!
بخرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خیررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
ایشالا با این وضعیت حتماحتما خوب هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
اگه قراره ارزون بشه چرا امروز ایران خودرو ۳ تومان به قیمت محصولاتش اضافه کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
با سلام خدمت وزیر محترم و کاردان که مشکلات همه رو حل کردن
Singapore
Gorgias
۰۹:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سودشو اينا میبرن مرگ و میر و عزا و غمش برای ملت توجاده چند هزار نفر سالانه میمیرند هيچ کس عین خیالش نیس چون براش سودداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
پولهای بی پشتوانه مثل سیل آبروی کشور را می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
هرگز قیمتها سقوط نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
نخرین نخرین تا مثل پیاز ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
تازگی نداره قیمتگذاریای هدفدار.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
نکه بعد دو سال حباب سکه و طلا ترکید که قیمت خودرو بیاد پایین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
نظر دادن ما هیچ تاثیری ندارد. وهیچ انتخابی جز خودروی داخلی گرانقیمت بی کیفیت که حتی دیگر قدرت خرید آن راهم نداریم ، نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
عمرا ديگه سقوط کنه
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۱:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
با حلوا حلوا گفتن دهن ملت شیرین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
این همه ظلم گردن اونی که چشم بسته رائ میده .
ظلم به مردم و گذاشتن مدیر ناکارآمد توسط مسئولان بالا رتبه یک نوع جاسوسی مدرن هستش...
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
شد یکبار خودتون خانواده عزیزتر از ملت ایران رو سوار پراید کنید برید مسافرت...
Iran (Islamic Republic of)
شایاپ
۲۲:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
شرکت لامبورگینی درسال ۱۹۶۳ وسایپا سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شدند ازتفاوت آسمان تا زمین این دو شرکت خود حدیث مفصل بخوانید,حمایت ناشایست دولت, انحصار طلبی,مدیران نالایق, اینم خروجی بعد از۵۲سال قدمت, پراید مونتاژی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اقایان که مسئول هستند به احتمال زیاد با دلالان پشت پرده با هم هستند و از طرفی با شرکت های اقمار ي باعث افزایش قیمت شدند تماماً اجازه نمیدند قیمت پایین بیاد قشر ضعیف از این خودرو ها استفاده می‌کنند گر نه اقایان خاص از خودروی خارجی استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این مردم فقط شش ماه تحمل کنند واز سایپا وایران خودرو خرید نکنند خیلی مسائل درست خواهد شد. افسوس کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۱:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
آیاتاحال دیده یاشنیده ای که چیزی گران شده دوباره ارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
بله دلار20هزارشد 13هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بخدااگه من بودم آزادمی کردم خودروخارجی باکیفیت بیادمردم کیفشو ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
هرکی خدارو دوست داره تو رو به همون خدای عزیز قیمت مسکن رو کاهش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ننگ بر مسئولین بی کفایت .
کجای دنیا فرغون رو می خرن ۶۰_۵۰ میلیون تومن .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بخرید بخرید
من تا حالا ۳ تا پراید خریدم
۴ تا دیگه هم میخوام بخرم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
حیف ایران که مسعول بی کفایت داره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ماه پیش میگفتند ۱۸۰ هزار تا خودروی ناقص تو کف کارخونه است و بزودی با تکمیل قطعات ناقص تکمیل میشه و به بازار عرضه میشه و بزودی زود کاهش قیمت خودرو رو شاهد خواهیم بود. حالا سوال بزرگ اینکه در حالیکه اون ۱۸۰ هزار خودرو هنوز به بازار عرضه نشده، چطوری اون تعداد به ۲۰ هزار تا خودرو رسیده. بابا یکی تو این مملکت نیست پیگیر این همه وعده وعید بدقولی باشه. چرا چند ماهه فقط وعده عرضه گسترده خودرو رو میدید و هیچ خبری نیست. خودرو چقدر باید گرون بشه تا شما راضی بشید به عرضه خودروهای احتکار کردتون به بازار. خواهش میکنم از قوه قضاییه پیگیر تخلفات این دو تا شرکت خودروساز باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
طلا گرمی ۷۰۰ هزار و دلار بیشتر از ۲۰ هزار تومان خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
وزیر صنعت و مدیر عامل سایپا قیمت پراید رو گرون کردن تا تولید افزایش پیدا کنه و بعد قیمت پایین بیاد ولی خبری لز کاهش قیمت نشد.عجب کلکی زدن.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
حدود یک سالی هست که فقط دلار و طلا افت قیمت دارند ولی بقیه اجناس دیگه بخصوص خودرو قیمت صعودی و پروازی دارند.دولت محترم وجناب همتی رییس کل بانک مرکزی میشه طلا و دلار رو گرون کنی و بر عکس بقیه اجناس رو بخصوص خودرو رو کاهش قیمت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خدا از مدیران دولتی که کارایی مثبت در راه اهداف اسلامی ندارند نگذره .چرا مدیری که برا هیچ وزارتی رای نیاورد چرا بابد در پستهای حساس گمارده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باید صنعت خودرو به بخش خصوصی واگذار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
نخرید نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خواب دیدین خیر باشه.
Germany
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
نقدینگی ندارن در حالیکه 6 میلیون متقاضی خرید بودن این جمله خودش نهایت تناقض رو نشون نمیده !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
کو کاهش ؟؟؟؟؟؟؟
Sweden
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
صنعت خودرو سازی باید بدست متخصصین این صنعت اداره بشه آخه الان کجای دنیا پراید ۳۰سال پیش تولید میشه خودروی بی کیفیت و قدیمی ۵۰میلیون تومان علی برکت الله
Sweden
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۳:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
قول۱۰۰٪میدم ارزون نمیشه،آقادلال پول داره میخره انبارمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ضعف صنعت خودروسازی مثل ضعف در قسمت های دیگه ای از صنایع ، تنها فقط یه نمونه از این ناکارامدی مدیریتی هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این همه ادم دارن میمیرن بخاطرای همه خودروبب کیفیت.چطوری میخوان جواب بدن نمیدونم..متاسفم بر ایران خودرو وسایپا
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۱۳:۰۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باز هم وعده . فقط وعده وعده وعده.‌ بزودی قیمت خودرو کاهش میابد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mm
۱۲:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سایپا فروش فوری زده پولش نقدا گرفته؛ قراربود یک ماهه تحویل بده بعد از 2 ماه الان میگه اواخر مرداد و در لیست نوبت پرداخته
Iran (Islamic Republic of)
bahram
۱۲:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تنها راحل برای ساخت خودرو باکیفیت وقیمت ارزان اینکه خصوصی سازی شروع بشه
Iran (Islamic Republic of)
پیکان
۱۲:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
چه ارزون چه گرون بشه فرقی ب حال مردم ندار همه مبخرن
بعد دیگه خیابونها جا ندار از ماشین
Iran (Islamic Republic of)
دل خون
۱۱:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
کجای دنیاگفتن که هشتاد ملیون فدای اشتغال صد هزار نفرای خدا......دق کردیم ما از دست صنعت خودرو ساز ی
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
#کاهش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۱:۱۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
گرونی بخداااا ظلم بر ملت شریف ایرانه بخداا حق الناس هست ک ما ازحق خودمون نمیگذریم .چرا پراید باید بشه 50میلیون ک ارزش5میلیون نداره بفکرمردم باشید مردم ما ارزششون ازاینا بیشتر.فکرررررباشیدددددد مسئولینننننننن
Turkey
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اگر جلوی رانت خودرو گرفته بشه و مرزها برای صادرات و واردات خودرو باز بشه اونوقت ببینید چطوری صنعت خودرو چطور رقابت پذیر میشه
Turkey
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
متاسفانه معاون وزیر هیچ درکی از عدد ۲۰ هزار تداره و این فاجعه است. حتی به خودشون چند دقیقه زحمت نمیدن آمار رو بررسی کنن.
۲۰ هزار خودرو یعنی تنها تولید چند روزه سایپا و ایران خودرو (سالانه حدود ۱ میلیون دستگاه)
با این عدد کوچیک چی قراره تعدیل شه؟
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
پراید 15 میلیون گرفتین حالا دارین 50 میلیون به مردم می دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
پرایدی که باید حداکثر 4 میلیون قیمت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
مردم گوش شون از این حرفای تو خالی پره ،اگه راست میگن به تعهدات شون عمل کنن چرا که شرکت سایپا طبق قرارداد با مشتری باید دی ماه سال 97 خودرو های مردم رو تحویل میداد.

بعد از تکمیل وجه قرارداد باید حداکثر 30 روزه طبق قرارداد

با مهلت 120 روزه که از مشتریان شرکت سایپا گرفته باید خردادماه 98 خودرو تحویل میشد ، اما سه هفته هم گذشت خبری نیست

حالا آقایان نشستند به مردم دلداری میدن!؟ واقعا جالبه!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
واقعا متاسفم برصنعت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
مگه فرمانده هوفضای سپاه نگفت مشکلات خودروسازی پیش مشکلات موشک سازی درحدصفره؟؟چرانمیگذارید بچه های سپاه واردعمل بشن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
هر چیزی که انحصار ایجاد کند به درد صنعت نمی خورد به نظر من سپاه نباید خودرو ساز شود خودرو سازی فقط باید در دست بخش خصوصی مجهز به دانش روز و کاملا رقابت پذیر از نظر قیمت و کیفیت البته نه با خودروهای داخلی بلکه با تمام تولیدات دنیا و بدون وجود تعرفه رقابت پذیر باشد
در چنین بازاری بخش خصوصی قوی و با دانش و صادرات محور شکل می گیرد و کشور را به رشد و بالندگی می رساند
حال اگر سپاه هم می خواهد ، در صنعت خودرو حضور داشته باشد باید بدون نیز بالا بردن تعرفه واردات برای رقابت پذیر کردن محصولات خود در قسمت قطعه سازی با دانش علمی روز ورود کند و در یک بازار رقابتی کاملا سالم این مهم را انجام نماید تا کشور از صنعت انحصاری و بنجل به سمت صنعت بروز و دانش بنیان و صادرات محور که افتخار هر ایرانی باشد حرکت نماید
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۴:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
جناب انحصار!!!!!
-
ع
۰۹:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اشتغال به قیمت مرگ هزاران نفردرسال درتصادفات خودرو با ایمنی کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۸:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
صنایع الکترونیک شیراز راداری ساخته که برد۱۵۰۰کیلومتردارد،اونوقت نمیتونیم چندتاقطعه الکترونیک ماشین بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
نمی خواهند و اجازه نمی دهند نخبگان این مشکلات را برطرف سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خودروی بی کیفیت میخریم گران تراز خودروهای روز دنیابازهم کسی با این ها کاری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
متاسف بر خودروسازهای بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
حالا ببینید کی گفتم
ارزونم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
داداش خودت تو خبر میگی 6 میلیون تقاضا خودرو وجود داره ....حالا من موندم با این 20 هزارتا چی میخواد بشه ، تازه اگه تحویل بشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بازار رفت تو رکود
ارزان تر شدن قیمت ها ربطی به این برنامه ریزی ها نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
چی می تونم بگویم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اميدواريم ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
محمديان
۰۸:۱۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
چشمم آب نميخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
روی آوردن سرمایه های مردمی ؟؟ این یکی از دلایله؟ مرد حسابی ما تو خرج یومیه موندیم ماشین رفت تو لیست آرزوها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ننگ بر صنعت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
es
۰۸:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
هزینه اشتغال زایی برادران خودرو ساز رو هم ما باید بدیم؟ ما که خودمون شغل نداریم پول شغل دیگران رو هم باید بدیم؟ پول گردش صنعت رو هم ما باید بدیم؟ 45 تومن یارانه هم میخواین قطع کنین بدین به خودروساز
پول که چیزی نیست، بابت کیفیت خودروهای داخلی و عدم ایمنی ما داریم جون میدیم. ایا خون مردم اینقدر ارزش نداره که برادران خودرو ساز مثل ما بیکار بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
انحصار در خودروسازي بايد از بين بره و بازار رقابتي بوجودبياد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۷:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سودجوی اصلی با این همه تلنبار خودرو در انبارها به بهانه کامل نبودن خودرو.... خود خودروسازه. و البته ناگفته نماند که آینده روشنی برای خودرو سازی متصور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تاکی حرف . عمل کنند .الان 16ماه است که منتظرم خبر بدند. 16ماه عمر یک انسانه . این همه پول از مردم گرفتند چکار کردند بدونی این که خودرو به مردم تحویل بدند.حلا هم میگند بدهکارند .تا که دروغ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
برای افزایش قیمت ها سریع تصمیم می گیرند واجرا می کنند مانند قیمت حاشیه بازار ولی برای کاهش قیمت مرتب بهانه می آورند که دوسال زمان نیاز است باید قطعات الکترونیکی تامین شود و... ما متوجه کارهای نامتعارف خودروسازها ومسئولان مربوطه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
واقعا همینطوره
آخرین اخبار