بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار توجه جدی دولت به مشکلات سیستان و بلوچستان به خصوص منطقه سیستان شد.

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه زابل به رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در بخشی از این نامه آمده است: امروز، سیستان با چند مشکل بزرگ روبروست که در صورت توجه نکردن به آن‌ها هر کدام می‌تواند باعث ایجاد فاجعه شود.

وضعیت طرح چند صد میلیاردی آبرسانی به اراضی دشت سیستان بعلت نبود مطالعات لازم با شکست روبرو شده است و سهم مردم منطقه سیستان از این طرح مشکلات اجتماعی آن بوده و نه چیز دیگر.

بلاتکلیفی در خصوص بازارچه‌های مرزی و رانتی کردن سود‌های حاصل از مرز، مسائلی همچون مهاجرت‌های بی سابقه مردم در چند سال گذشته، پیگیری نکردن حق آبه هیرمند به عنوان یک مسئله اساسی، قاچاق گسترده و مافیای سوخت و دام، همه و همه اندک مسائلی هستند که باید جنالعالی و تیم هیات دولت به آن توجه ویژه کند.

ریاست محترم جمهور
هر چند می‌دانیم وضعیت بیکاری در کشور حال و روزی وخیم دارد، اما اینجا استان سیستان و بلوچستان بیکارترین استان کشور است، رتبه اول آلودگی در جهان، رتبه اول بیماری سل در کشور و ده‌ها مشکل دیگر، کمرمردم سیستان را شکسته و نور امید را در دل مردم تیره کرده است.

هر چند معتقدیم مشکلات اساسی در اینجا موجود است، اما بر این باور هستیم که مشکلات با نگاه به درون و نگاه جهادی قابل حل است و در قدم اول حضور جنابعالی و یک هیات ویژه برای دلجویی از این مردم رنج دیده و سپس اقدام برای حل مشکلات می‌تواند تا حدودی تسکینی بر درد‌های مردم سیستان باشد.

انتهای پیام/گ

نامه بسیج دانشجویی به رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار