معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از ارتقای جایگاه لجستیکی ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: ایران با ۳۲ رتبه ارتقا به جایگاه ۶۴ جهان در لجستیک رسید.

ایران با ۳۲ رتبه ارتقا به جایگاه ۶۴ جهان در لجستیک رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدرضا عبدالرحیمی معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از ارتقای جایگاه لجستیکی ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: ایران با ۳۲ رتبه ارتقا به جایگاه ۶۴ جهان در لجستیک رسید.

وی افزود: با تدبیر نظام توسعه ملی و متولیان دولتی توسعه همکاری با بخش خصوصی برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین صورت گرفته است.
 
عبدالرحیمی با اشاره به اینکه سهم صنعت لجستیک از ارزش تمام شده کالاها، انبارداری، یکپارچه سازی امورگمرکی و مبادلات مرزی و سیستم‌های توزیع در سطح بین المللی ۲۵ درصد است افزود: صنعت لجستیک عنصر حیاتی هر کسب و کار بوده و توجه به موضوع مدیریت لجستیک رویکرد دولت بخصوص در مناطق آزاد است.
 
وی ادامه داد: صنعت لجستیک که از آن به عنوان مولفه‌های اساسی توسعه اقتصادی و توسعه یافتگی کشور‌ها می‌توان نام برد افزود: ۱۰ مرکز لجستیک، ۱۲ پارک لجستیک ۱۴ دهکده لجستیک توسط وزارت صمت ایجاد می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اذعان بر اینکه لجستیک تنها به معنی ارتباط میان زیرساخت‌ها نیست بلکه مقررات و قوانین حوزه خدمات و تسهیل تجارت را نیز شامل می‌شود ادامه داد: منطقه آزاد ماکو یکی از مراکز هدف لجستیکی کشور است که می‌تواند در توسعه کشور نقش ویژه ایفا کند.
 
انتهای پیام/م 
 

ماکو میزبان،میز ملی لجستیک ایران

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.