مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۶ کانون ملخ خیز در گستره ۹ هزار هکتار از کشتزار‌های خراسان رضوی سرکوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۶ کانون ملخ خیز در گستره ۹ هزار هکتار از کشتزار‌های خراسان رضوی با هدف مبارزه با آفت ملخ بومی در بخش کشاورزی استان سرکوب شد و عملیات شناسایی دیگر کانون‌های آفت ملخ بومی در سطح استان نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: روش در دست اجرای پایش و مهار آفت ملخ در خراسان رضوی بگونه ای است که به محض تولد این حشرات بندپا و حرکت آنها، آمادگی کامل شناسایی و مبارزه با آنها وجود دارد و بلافاصله با مشاهده ملخ عملیات کانونکوبی آن صورت می گیرد تا پیش از ورود ملخ ها به مرحله پرواز در همان مراحل اولیه این آفت مهار شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: آفت ملخ به وضعی گفته می‌شود که رفتار این حشره در پی بالا رفتن بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل بالا، به حالت طغیان درآید؛ در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخ ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی می زنند و با حمله به مزارع زیان های زیادی وارد می کنند.

انتهای پیام//م.پ
 

۲۶ کانون ملخ در خراسان رضوی سرکوب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار