شهر گل و گلاب خطه رویش گل محمدی، همزمان با دهه کرامت از ۱۸ تا ۲۳ تیرماه مطابق با اول تا ۱۱ ذی القعده زیر سایه خورشید عطر رضوی می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یاسر بارفروش، مدیر اجرایی برنامه‌های اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با ایام دهه کرامت ۶۰ شهر و روستای شهرستان‌های شمال استان اصفهان در کاشان، آران و بیدگل و نطنز از ۱۸ تا ۲۳ تیرماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید از آستان قدس رضوی است.

وی، با اشاره به ورود خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید به فرودگاه کاشان و مراسم استقبال از آن‌ها در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۸ تیرماه گفت: کاروان زیر سایه خورشید از آستان قدس رضوی مشتکل از یک نماینده آستان، مداح، روحانی کاروان و دو خادم حرم رضوی با حضور در ۶۰ شهر و روستا از شهرستان‌های شمال استان اصفهان شامل کاشان، آران و بیدگل و نطنز و مراکز و موسسات مختلف در جشن‌های مردمی دهه کرامت شرکت می‌کنند.

به گفته وی، کاشان تنها شهرستان مستقل از مرکز استان است که کاروان زیر سایه خورشید با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی مذهبی آن به این شهرستان اعزام می‌شود.

این جوان خادمیار، هفت روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در منطقه شمال استان اصفهان را یادآورشد و گفت: شهر‌های نطنز، باردود و خالدآباد و روستای هنجن از توابع نطنز، روستاهی مرق، ویدوج، ویدوجا، سادیان، ازوار، ورکان، تجره، آزران، آرنجن، پنداس، کامو، چوگان و جوینان، بخش فین، منطقه راوند، مشهد اردهال، شهر‌های قهرود، آران و بیدگل، برزک از توابع کاشان میزبان این کاروان به مدت یک هفته خواهند بود.

بارفروش، افزود: خدام حرم رضوی در یکصد برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی پیش بینی شده با هماهنگی رابط‌های کاروان در این مناطق و با هماهنگی موسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان شرکت خواهندکرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان کاشان تنها شهرستانی است که هم ردیف استان‌ها جشن بین المللی زیر سایه خورشید را که از ۱۵ سال قبل مبتکرآن بوده است برگزار می‌کند افزود:کاشان جشن زیر سایه خورشید را از سال ۸۳ آغاز کرد و در سال ۸۷ آستان قدس رضوی استارت آن را در هشت استان کشور زد که امروز به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

به گفته وی، حضور در مراکز بهزیستی، سالمندان، دیدار با علما، کمیته امداد، موسسات خیریه و توانبخشی، کودکان بی سرپرست، زندان، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها بویژه بیماران صعب العلاج، زایشگاه، سایت هسته‌ای نطنز، مساجد و تکایا و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران، شهدای مدافع حرم، موسسات خیریه و توانبخشی از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کاشان و منطقه شمال استان اصفهان است.

این خادم فرهنگی رضوی، حضور کاروان زیر سایه خورشید در مناطق محروم را تاکیدکرد و گفت: امسال سه برنامه جدید حضور کاروان برای تقدیر از تلاش پاکبانان مستقر در محل دفن زباله که همواره مغفول و نادیده گرفته می‌شوند، حضور در مراکز ترک اعتیاد و برگزاری جشن دانش آموزی با توجه به تعطیلی مدارس به برنامه‌های بازدید آن‌ها در کاشان اضافه شده است.

بارفروش افزود: کاروان زیر سایه خورشید برای اجرای برنامه‌های جشن ملی زیر سایه خورشید در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در دهه کرامت با همکاری، انسجام و تمرکز همه مجموعه‌های فرهنگی شهر و روستا‌های این شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کند.

وی در پایان اظهارداشت: برنامه جشن ملی زیر سایه خورشید و حضور کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم رضوی هر سال به همت عوامل اجرایی موسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در این شهرستان و تعامل و رایزنی آن‌ها با آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گفته وی، ویژه برنامه‌های زیر سایه خورشید در ۷ کشور و ۲ هزار نقطه در داخل کشور برگزار می‌شود.

شایان ذکر است: جشن‌های ملی زیر سایه خورشید به عنوان اصلی‌ترین برنامه دهه کرامت امسال برای دوازدهمین سال متوالی است که با اعزام ۲۰۰ نفر از خدام حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در قالب ۷۰ کاروان به سراسر ایران و حتی کشور‌های خارجی با تبرک مردم به پرچم سبز مقدس بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

تمامی خدام اعزامی در این دوره از جشن‏های زیرسایه خورشید برای نخستین بار به این جشن‏ها اعزام خواهند شد.

دهه کرامت امسال از پنجشنبه ۱۳ تیرماه، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا یکشنبه ۲۳ تیرماه، سالروز میلاد پربرکت حضرت رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/م

 

پایتخت گل و گلاب ایران میزبان کاروان زیر سایه خورشید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار