رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اجرای ۷ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در همایش نهضت ساماندهی و توسعه گلخانه‌ای با اشاره به اینکه اجرای ۷ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح تسهیلاتی با نرخ ۹ درصد در مناطق برخوردار و ۷ درصد در مناطق غیر برخوردار به کشاورزان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: برای توسعه کشت گلخانه‌ای میز خدمات در سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به این سازمان از تسهیلات برای ساخت سایبان بهره‌مند شوند.

قاسمی تصریح کرد: از مزایای ساخت کشت گلخانه اشتغال، صرفه‌جویی در مصرف آب، مبارزه با آفات، بیماری‌ها، استمرار تولید و خالی نبودن بازار از محصولات باغی و کشاورزی است.

ولی الله بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی فارس نیز بیان کرد: با اجرای طرح توسعه محصولات گلخانه‌ای تا سال ۱۴۰۴ و تولید ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای، میزان صادرات کشاورزی و باغی در کشور به ۱۴ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ۵۰ درصدی توسط دولت، حذف استعلام از امور اراضی و تشکیل ستاد ویژه توسعه گلخانه‌ای در استانداری‌ها ازجمله خدمات ارائه‌شده به کشاورزان است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: استعلام از بخشداری‌ها و شهرداری‌ها برای کشت گلخانه‌ای ممنوع است و کشاورزان هیچ‌گونه محدودیتی برای کشت در این طرح ندارند.

بنی عامری اضافه کرد: مؤثرترین راهکار برای مقابله با چالش آب، انرژی و امنیت غذایی توسعه کشت گلخانه‌ای و نیز جلوگیری از خسارت محصولات باغی با اجرای طرح احداث سایبان میسر است.

انتهای پیام/چ

اجرای کشت گلخانه‌ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار