استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت استان در حد مقدورات خود برای طرح‌های توسعه ای، ممکن است آتش به اختیار در راستای توسعه اقتصادی اختیاراتی را برای خود ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک با نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیریت استان منتظر تفویض اختیارات از نهاد‌های ملی نخواهد ماند و در حد مقدورات خود برای اجرای طرح‌های توسعه ای، اقدامات لازم را انجام خواهد داد و حتی ممکن است آتش به اختیار در راستای توسعه اقتصادی اختیاراتی را برای خود ایجاد کند.
 
 
وی ادامه داد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، تفکر رو به جلو و توسعه‌ای در بین ارکان حاکمیت و امید به آینده در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون با ۷۹ شرکت و سازمان توسعه گرا و فعال در بخش‌های خصوصی و عمومی تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی منعقد شده است و بخشی از این معین‌ها فعالیت‌های اجرایی را آغاز کرده اند.

رزم حسینی با بیان اینکه ۴۰ شرکت دیگر هم برای مشارکت در الگوی مثلث توسعه اعلام آمادگی کرده اند، افزود: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در طی دو ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و عملکرد معین‌های توسعه اقتصادی هم به صورت مستمر توسط این نهاد رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: معین‌های اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا داوطلبانه در طرح مثلث توسعه مشارکت دارند و به هیچ عنوان بخش نامه یا دستورالعمل دولتی در این رابطه صادر نشده است که فعالان اقتصادی را ملزم به مشارکت در این طرح کرده باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی، گفت: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد و به دنبال آن، جلسه‌ای هم در دفتر دکتر لاریجانی برگزار و درخواست‌های استان در حوزه سرمایه گذاری، قوانین مزاحم و تفویض اختیارات مطرح گردید.

رزم حسینی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری درخواست‌های استان دستوراتی را صادر کردند که خوشخبتانه زمینه تحقق برخی از آن‌ها در زمینه احصای قوانین مزاحم، اصلاح برخی مقررات ناکارآمد و واگذاری اختیارات فراهم شده است.

رزم حسینی با اشاره به یکی از مهمترین دستاورد‌های سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد مقدس، افزود: در جریان این سفر پیشنهاد اعطای اقامت به سپرده گذاران خارجی در بانک‌های داخلی مطرح شد که خوشخبتانه موافقت دکتر روحانی و مصوبه هیأت دولت را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه هیأت دولت، همه اتباع خارجی می‌توانند با ۲۵۰ هزار دلار سپرده گذاری در بانک‌های داخلی، اقامت ۵ ساله کشورمان را دریافت کنند که ظرفیت مناسبی برای فعالان اقتصادی افغانستانی برای دریافت اقامت خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ساماندهی حاشیه شهر مشهد یکی از مهمترین برنامه‌های استان به شمار می‌رود، ادامه داد: در این راستا توافقات خوبی با شهرداری و آستان قدس رضوی انجام گرفته است که امیدواریم با اجرای آن ها، زمینه رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت تدریجی فراهم شود.
 
انتهای پیام//ج.ر

رصد عملکرد معین‌های توسعه اقتصادی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار