مدیرکل اوقاف استان مرکزی از گرامیداشت امامزادگان در ۲۷۴ بقعه این استان خبرداد.

گرامیداشت امامزادگان در ۲۷۴ بقعه استان مرکزیحجت الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه مراسم تجلیل و گرامیداشت امامزادگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: ۲۷۴ بقع متبرکه استان را مزین و معطر کرده است و مراسم معنوی این روز در همه امامزادگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دلاوری افزود: در کشور هم چتر مضجع نورانی بیش از ۸ هزار امامزاده مامن و ماوای مسلمانان و شیعیان است که مانند پروانه گرد این اماکن می‌چرخند و آن‌ها را تکریم می‌کنند

به مناسبت پنجم ذیقعده روز تکریم و گرامیداشت امامزادگان همزمان با سراسر کشور مراسم گرامیداشت امامزادگان در اراک هم در حرم مطهر امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان برگزار شد.

امامزاده محمدعابد (ع) مدفون در مشهد میقان در ۱۲ کیلومتری شمال شهر اراک فرزند امام موسی‌کاظم (ع) برادر تنی امام رضا (ع) از جمله مراکز و زیارتگاه‌های مذهبی و مهم در شهرستان اراک است.

طبق تاریخ امامزاده محمدعابد (ع) در دوران حیات امام موسی کاظم (ع) در شهر مدینه ساکن بود که پس از شهادت امام هفتم و همزمان با ولیعهدی امام رضا (ع) و حضور ایشان در مشهدمقدس به منظور دیدار برادر عازم ایران می‌شود و به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام / ج

مراسم تجلیل و گرامیداشت امامزادگان در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.