مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از صدور پروانه انتفاعی برای زنده گیری پرنده بلدرچین بوسیله تور و تیپچه و صدور پروانه عادی صید ماهی با قلاب در سال 98 در استان خبر داد.

مجوز زنده گیری بلدرچین  و صید ماهی در همدان صادر شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدعادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت : صدور پروانه انتفاعی زنده گیری بلدرچین با تور و تیپچه در مناطق آزاد حوزه استحفاظی نیمه شمالی استان همدان شامل شهرستان های همدان، فامنین، کبودرآهنگ، رزن و درگزین با رعایت  قوانین و مقررات شکار وصید صادر می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از سگ شكاری ممنوع است افزود: هدف از صدور پروانه كمك به افرادی است كه معیشت آنان به این امر وابسته است و دارنده پروانه فقط مجاز به زنده گیری پنج قطعه بلدرچین در هر صید است.

عربی اضافه کرد: فصل مجاز صید از تاریخ صدور تا پایان مرداد ماه سال جاری است و طبق دستورالعمل فقط دو روز پایانی هر هفته (چهارشنبه و پنج شنبه ) تعیین می شود.

وی در ادامه گفت: دریافت كنندگان پروانه متعهد می شوند تا با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش و زیستگاه های طبیعی و شناسایی و معرفی متخلفان شكار و صید همكاری كنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: صدور پروانه برای متقاضیان از طریق واحدهای صدور پروانه شهرستان های فوق الذکر با هماهنگی با اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل و رعایت سقف حداکثر 10 پروانه در کل استان قابل انجام است .

وی همچنین در خصوص صدور دستورالعمل صید ماهی با قلاب در سال 98 گفت: هدف اصلی از صدور این دستورالعمل توجه به جوامع بومی و محلی است که معیشت آنها وابسته به صیادی بوده و استفاده متقابل از مشارکت آنها در امر حفاظت از منابع زیستی و آبزیان است.

عربی با بیان اینکه شروع فصل صید از تاریخ پانزدهم تیرماه تا پایان دی‌ماه سال جاری است، افزود: اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت دو ماه است و پس از پایان تاریخ اعتبار، متقاضیان باید مجددا پروانه خریداری کنند.

وی عنوان کرد: تعداد مجاز صید، حداکثر روزانه 10 قطعه ماهی به ازای هر پروانه بوده و صید در رودخانه‌های حفاظت‌شده و صید ماهی قزل‌آلا با این پروانه ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ و چوب ماهیگیری  یک پروانه قابل صدور است.

وی تأکید کرد: هر ماهیگیر در طول هر دوره دو ماهه، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در استان بوده و پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادرکننده پروانه دارای اعتبار است.

عربی در پایان گفت: ماهیگیری در قسمت‌هایی که از طرف شرکت آب‌منطقه‌ای استان ممنوع اعلام شده، مجاز نیست.

انتهای پیام/ ش

صدور مجوز زنده گیری بلدرچین و صید ماهی در همدان

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار