نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم گفت: اولین گام برای رسیدن به صلح دائمی در افغانستان در سومین نشست بین الافغانی در قطر برداشته شده و نیاز است تا تلاش‌ها در این زمینه ادامه یابد.

قطر: گام اول برای رسیدن به صلح دائمی در افغانستان برداشته شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم در بیانیه‌ای در رابطه با پایان سومین نشست گفتگوهای بین الافغانی گفت: نشست دو روزه بین الافغانی با مساعدت دو کشور قطر و آلمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: ما بیانیه مشترک در این نشست میان دو طرف را گام اول به سوی صلح در نظر گرفته و از تمام کسانی که به برگزاری این نشست مهم و سازنده کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

القحطانی ادامه داد: آنچه که در نشست قطر به دست آمد، به احتمال زیاد اولین گام برای درک طرفین جنگ از یکدیگر است و برای رسیدن به یک صلح باید تلاش‌ها در این زمینه ادامه یابد.

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر تاکید کرد: این سفر طولانی برای رسیدن به صلح در افغانستان با نشست قطر آغاز شد.

نشست دو روزه بین‌الافغانی دوحه، پایتخت قطر، میان هیات کابل و نمایندگان طالبان در مورد روند صلح افغانستان، با صدور قطعنامه مشترک ۸ ماده‌ای پایان یافت.

این نشست به تاریخ ۷ و ۸ جولای سال روان میلادی با میزبانی آلمان و قطر در دوحه برگزار شده بود.

به نوشته فارس، در این نشست بین الافغانی، طالبان توافق کردند که اعضای این گروه به مراکز آموزشی، مدارس، بازارها، بندهای آب، مساجد و محل کار مردم حمله نکنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار