معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از انجام عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۹۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، باغی، جنگل و مرتع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عملیات مبارزه با ملخ صحرایی پس از گزارش فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در خوزستان آغاز شد گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی با استفاده از ۱۳۴ گروه پایش و ۲۷ گروه با موفقیت نسبی انجام شد.

وی اظهار داشت: در این مدت با استفاده از سموم کم خطر از طریق هواپیمای مجهز به "یو. ال. وی"، پهپاد، سمپاش پشت تراکتوری و "یو. ال وی" پشت وانتی، پشت فرغونی و پشت نفری مناطق آلوده کنترل شد و خوشبختانه خطر تا حدودی زیادی رفع شده است.

قاسمی نژاد تصریح کرد: در موج دوم طغیان ملخ دریایی از اواخر خرداد امسال در سطح ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی نیشکر خوزستان رو به رو شدیم که عملیات مبارزه با این آفت در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون به طور مستمر در حال پایش و مبارزه با این آفت هستیم افزود: در روز‌های آینده مقطع جدیدی از مبارزه علیه این آفت در غرب خوزستان آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: برخلاف تحمل کم ملخ‌های صحرایی که قادر به دمای بالای ۳۵ درجه نیستند، ملخ‌های آسیایی به دلیل بومی بودن، خود را با شرایط اقلیمی استان وفق می‌دهند و گرما روی آن‌ها اثری ندارد.

انتهای پیام/گ

مبارزه با ملخ‌های صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.