رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به لحاظ مواد معدنی جزء استان‌های متوسط است و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در عرصه معدنی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در جلسه شورای معادن گفت:استان کرمانشاه به لحاظ مواد معدنی جزء استان‌های متوسط است و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در عرصه معدنی دارد.

دارابی در ادامه افزود: اعتقاد ما بر این است که معدن نماد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و توجه ویژه با این بخش می‌تواند تا حد زیادی مشکل اشتغال استان را کاهش دهد.

رییس سازمان صمت استان در ادامه اظهار داشت: ما استان کرمانشاه را بر اساس ذخایر معدنی و ژئوفیزیک به ۳ دسته غربی، میانی و شرقی تقسیم کرده‌ایم که هرکدام از این بخش‌ها مستعد کانسار‌های معدنی زیادی است.

دارابی در خصوص آزادسازی پهنه‌های اکتشافی نیز توضیحاتی داد و افزود: مطالعات فنی و تخصصی زیادی از سوی ایمیدرو و بخش خصوصی بر روی پهنه‌های اکتشافی صورت گرفته و کار پی‌جویی و اکتشاف این پهنه‌ها نهایی شده و به‌زودی آزادسازی می‌شوند.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه بابیان این مطلب که اولویت اصلی سازمان، توجه به بخش معدن است افزود: از عمده برنامه‌های سازمان پرهیز از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد واحد‌های فراوری معدنی است که به کمک بخش خصوصی می‌توانیم به این توفیق دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ز

 
 

اولویت اصلی سازمان صنعت و معدن تجارت  توجه به بخش معدن است

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.