معاون اول رییس جمهوری گفت: تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم تا پایان عمر دولت دوازدهم به نتیجه برسند.


تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دوازدهم/ آمریکا تلاش کرد در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند اما نتوانستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری سه شنبه در جلسه بررسی توسعه اقتصادی جنوب استان فارس که در شهرستان لامرد برگزار شد، گفت: ۲ سال از دولت دوازدهم باقی مانده و تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم با برطرف کردن موانع، طرح‌های نیمه تمامی را که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، تا پایان عمر دولت دوازدهم به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: معمولاً با تغییر دولت‌ها، روند تکمیل برخی طرح‌های نیمه تمام دست خوش تغییرات می‌شود و ممکن است تعدادی از پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌های مهم متوقف شوند و یا گاهی تکمیل آن‌ها سال‌ها به طول بیانجامد.

جهانگیری با اشاره به بازدید از شرکت پترو پیمان دانا در شهرستان مهر تصریح کرد: براساس گزارش‌ها، از اکنون تا اوایل سال ۱۴۰۰ زمان جهش صنعت پتروشیمی است و اگر ۲۰ طرح مهم پتروشیمی که در کشور در دست اجرا است به اتمام و بهره‌برداری برسد، ظرفیت پتروشیمی ایران از ۶۰ میلیون تن به ۹۰ میلیون تن خواهد رسید که اتفاقی کم سابقه در کشور خواهد بود.

وی  با اشاره به بازدید خود از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گفت: ساخت این کارخانه از سال‌های گذشته مورد بحث بود و احداث این کارخانه در شهرستان لامرد را می‌توان یکی از دستاورد‌های برجام برشمرد چرا که پس از برجام بیش از یک میلیارد دلار از طریق فاینانس و گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) برای این کارخانه سرمایه گذاری شد و خوشبختانه امروز تقریباً تکمیل شده و می‌تواند ظرف چند ماه آینده به عنوان یکی از مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور کار خود را آغاز کند.

جهانگیری با بیان اینکه آلومینیوم از فلزات مهم رنگی است که نقش تعیین کننده‌ای در همه رشته‌های صنعتی دارد، اظهارکرد: وقتی ایران در دهه چهل کارخانه آلومینیوم اراک را راه اندازی کرد هیچ کشوری در منطقه تولید آلومینیوم نداشت، اما پس از آن روند توسعه این صنعت در کشور با کندی مواجه شد چرا که مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه راه اندازی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب می‌تواند روند توسعه شهرستان لامرد، استان فارس و حتی کشور را تسریع کند، گفت: ظرفیت‌های صنعتی موجود در این منطقه نه تنها به پیشرفت استان کمک می‌کند بلکه می‌تواند کشور را وارد دوره جهش صنعتی کند.

جهانگیری در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید خود شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر که به همراه شهید آیت الله بهشتی به شهادت رسید، یادآور شد: بخش زیادی از حرکت‌های انقلابی مردم سیرجان از روحیه انقلابی این معلم شهید و متدین تأثیر پذیرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شخصیت‌ها و چهره‌های دینی و سیاسی متعددی نظیر حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات و حجت الاسلام موسوی لاری نیز از چهره‌های برجسته استان فارس هستند، افزود: مردم استان فارس مردمی مؤمن و با وفا هستند و وفاداری آن‌ها در مقاطع مختلف زبانزد بوده و حق این مردم است که از استانی توسعه یافته برخوردار باشند.

استاندار فارس نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در راستای رونق تولید، سرمایه گذاری و کمک به معیشت مردم استان ارائه کرد و گفت: کمک به واحد‌های تولیدی و فعالیت مجدد بنگاه‌های اقتصادی که با توقف مواجه شده‌اند نیز در دستور کار استان بوده و با دستاورد‌های خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و فشار‌های آمریکا بر ملت ایران تصریح کرد: مهم‌ترین هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها فروپاشی نظام و ضربه زدن به ایران بود و حداقل هدفی که دنبال می‌کردند این بود که بتوانند اقتصاد کشور را با فروپاشی و اخلال مواجه کنند که به فضل الهی در رسیدن به این اهداف موفق نشدند، اما تلاش کردند که با اخلال در واردات برخی قطعات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مهم، روند توسعه کشور را متوقف کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توطئه‌های آمریکا در جلوگیری از پیشرفت کشور‌های در حال توسعه گفت: در گزارشی آمده بود که سازمان سیا آمریکا مأموریت داشت که در اجرای برنامه‌های توسعه کشور‌های بلوک شرق اخلال ایجاد کرده و چهره مدیرانی که به دنبال توسعه و اجرای کار‌های بزرگ بودند را تخریب کند.

فرمانداران لامرد، مهر و یکی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود و ضرورت‌های توسعه استان پرداختند.

انتهای پیام/چ

صحبت های جهانگیری در سفر به فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
یعنی الان این وضعیت نابسامان اقتصاد پس کار خود مردمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
امریکا کیه ما از خودی ها خوردیم .
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۲۲:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
امریکا نتوانست، اما دولتی که روی کاغذ نوشت دلار ۴۲۰۰ توانست اقتصاد ملی را طوری زمین بزند که حداقل ده سال برای جبران ان سرمایه های برباد رفته زمان لازم باشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
حتما دلار 60 هزارتومنی از نظر شما اختلال هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
فکر کنم این طرحها سال دیگه قراره واگذاری بشه واحتمالا هم به ژنهای حوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
پس چرا بداد مردم نمی رسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
نکنه رشد ۴۰۰ درصدی اجناس موفقیت حساب میشه!!!!!اقتصاد ایران مشکل جدی داره و تا وقتی این را قبول نکنیم نمیتوانیم مشکلات را حل کنیم .
Germany
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این دولت به اصطلاح تدبیر ، بعد شش سال ، تازه میخواد استارت بزنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۸:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
پس این همه گرونی به چه علت
از بی مدیریتی مسئولین شاید شما جای دیگه زندگی می کنید که فشار گرونی حس نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
چی میگی توووووووووو ؟
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۱۸:۴۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
از درد مردم که خبر ندارید
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۶:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
فکر‌مردم باشیدهمه چی گرونه چهار برابره‌مردم‌دیکه توان‌ندارن..چاره‌ای بیندیشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۷:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اگر راه حل داشتن این وضع گرونی را میتوانستن درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
قدرت خرید ما به صفر رسیده و در خانواده پیش زن و بچه مان شرمنده شدیم .
آخرین اخبار