رسولی گفت: شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیر امسال از تحویل کود مذکور با قیمت‌های مصوب به بخش کشاورزی خودداری کرده اند.

روابط عمومی/ امتناع شرکت های پتروشیمی تولید کننده کود اوره با قیمت مصوببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی مدیرعامل شرکت مذکور اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیر امسال از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری کرده و اعلام کرده اند که کود اوره را صرفاً براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد. در حالیکه  اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان  خواهد شد.

وی افزود: موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه مورخ ۱۰  تیر امسال در کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین در جلسه هیأت دولت در تاریخ ۱۲ تیر مورد تأکید قرار گرفته است که شرکت‌های پتروشیمی نسبت به موارد مذکور تمکین نمی کنند.


بیشتر بخوانید: اولویت‌های تامین ارز یارانه‌ای برای واردات انواع کود شیمیایی اعلام شد + جدول


رسولی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جدید و افزایش معنادار تقاضا برای کود‌های کشاورزی به ویژه کود اوره، عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان را به ویژه در مناطق سیل زده با مشکل جدی مواجه کرده است که می‌بایست هر چه سریعتر چاره‌اندیشی شده و با قید فوریت فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی از سرگرفته شود.

انتهای پیام/

کشاورزان در تامین کود مورد نیاز با مشکل جدی روبرو هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار