مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سد‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: حال سد‌های این شهرستان پس از زلزله خوب است بررسی سد‌ها تا ۳ روز آینده ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، یعقوب عرب مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سد‌های سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه نگرانی بابت زلزله مسجدسلیمان برای سد‌ها وجود ندارد، گفت: ریزش‌های محدودی در محیط پیرامون سد‌ها رخ داده و بررسی آن‌ها تا ۳ روز آینده ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به وقوع زمین لرزه‌های روز دوشنبه در مسجدسلیمان بیان داشت: کانون زلزله به سد‌های شهید عباسپور (حدود ۱۵ کیلومتر) و سد مسجدسلیمان (حدود ۱۲ کیلومتر) نزدیک است به همین دلیل ایمنی و پایداری سد‌های بزرگ در شرایط غیرعادی (بروز زمین لرزه، سیل و …) اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

عرب افزود: سد‌های بزرگ برای زلزله‌هایی به مراتب بزرگ‌تر از زلزله رخداده طراحی و ساخته می‌شوند، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سد‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: به سرعت بازرسی کاملی از سدها، گالری‌ها، تکیه گاه‌ها، مغار‌ها و سایر محل‌های مهم انجام شد و نتایج اطلاعات ابزار دقیق این سد‌ها قرائت و مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه اولیه بررسی‌ها، سلامت سد‌های مسجدسلیمان و شهید عباسپور را تأیید کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هیچ‌گونه مشکلی (غیر از ریزش‌های محدودی در محیط پیرامون سدها) ملاحظه نشده و ادامه این بازرسی و بررسی‌ها حداقل تا ۳ روز آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

بررسی سد‌های مسجدسلیمان

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.