معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص افزایش قیمت سیب زمینی در بازار توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص افزایش قیمت سیب زمینی در بازار اظهار کرد: برای تولید سیب زمینی و صیفی جات قطع کسری در بازار نداریم. ایده تشکیل وزارت بازرگانی باید محقق شود تا وظیفه ساماندهی در بازار به طور کامل انجام شود.

وی ادامه داد: تاجر امروز کالا را از میدان تهران خریداری می‌کند و آن را با قیمتی بالاتر در بازار می‌فروشد. بی‌تردید تاجر اگر می‌خواهد اقدام به صادرات کند باید از محل توقف، محصول خود را خریداری کند. تهران به عنوان پایلوت میادین میوه و تره بار است و بسیاری از محصولات تولیدی به تهران می‌آید و تاجر برای اینکه کار خود را راحت کند، محصولی مانند سیب زمینی را از میدان تره بار تهران خریداری می‌کند؛ برای مثال در یک روز ۵۰ تریلی سیب زمینی خریداری می‌کند که این موضوع به صورت طبیعی باعث افزایش قیمت در بازار تهران می‌شود و به سایر استان‌ها نیز سرایت می‌کند.

امامی امین تاکید کرد: خرید مانعی ندارد، اما باید سیاست‌های صادراتی را اصلاح کنیم. اصولاً ادغام وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی اقدامی اشتباه است. امروز فرهنگ دلالی پدر اقتصاد ما را درآورده است. باید با فرهنگ دلالی و ویژه خواری مقابله کنیم. بی‌تردید باید متولی صادرات مشخص شود. امیدواریم دولت این اقدام را انجام دهد و وزارت بازرگانی تشکیل شود تا در سطح استان نسبت به کنترل این موضوعات اقدام کنیم تا مردم کمتر متضرر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار