مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از تعداد چهار میلیون و ٨٥٠ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: از این تعداد ١٩٨ هزار نفر در استان بیکار هستند.

وجود ١٩٨ هزار نفر بیکار در استان فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در همایش توسعه روستایی استان فارس با بیان اینکه ایجاد اشتغال وظیفه همگانی حاکمیت و مردم است، گفت: همه باید تلاش کنیم وضعیت در بحث اشتغال رو به روز به مراتب بهتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه از چهار میلیون و ٨٥٠ هزار نفر جمعیت استان، ١٩٨ هزار نفر بیکار هستند، افزود: در حال حاضر جمعیت فعال استان بالغ بر یک میلیون و ٦٧٠ هزار نفر است.

 مختاری با اشاره به رتبه ١٩ فارس در فضای کسب و کار در سال ٩٢، عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده امروز فارس در این باره رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه وضعیت استان در بحث فضای کسب و کار خوب است، گفت: با توجه به اینکه در عرصه بین‌الملل دارای رتبه ١٢٤ تا ١٢٨ هستیم، لذا باید تلاش کنیم روز به روز در رقابت‌های بین‌المللی این رتبه را کاهش دهیم.

مختاری با اشاره به آمار تعاونی‌های روستایی و ظرفیت مشارکت پذیری بالای مردم فارس در حوزه تعاون گفت: در حال حاضر ٧٩ هزار اشتغال استان مربوط به بخش تعاون و سه میلیون و ٨٠٠ هزار نفر از جمعیت فارس عضو تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه ٤٣ درصد تعاونی‌های روستایی از سال ٩٥ به بعد تاسیس شده است، میزان تسهیلات پرداختی در قالب طرح‌های روستایی و حمایتی را نزدیک به ٤٢٠ میلیارد تومان پرداخت اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بر لزوم ارتقای سطح دانش دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی تاکید کرد و گفت: طرح پیشاهنگان کسب و کار و تسهیل کنندگان فناوری نوین تجارت و تشکیل خانه مهارت در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید و دستگاه‌های حمایتی به عنوان پشتیبان مالی این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

مختاری تشکیل تعاونی‌های روستایی با صندوق خرد زنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: برند سازی، سایت سازی و ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی و فروشگاه‌های ثابت عرضه محصولات کشاورزی و دهکده مشاغل در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: تجهیز مراکز بوم گردی به غرفه‌های مصنوعات تولید روستاها، ارائه طرح‌های زود بازده مشتری محور، واگذاری موقت اراضی جنگلی و صدور پرورش قوچ و غزال در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در دستور کار قرار دارد.

عطالله زمانی مدیر بنیاد مسکن روستایی استان فارس هم گفت: تا کنون ۶۵ درصد اماکن روستایی در استان فارس سند دار شدند که ۲۰ درصد از این مهم در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

زمانی با اشاره به ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور، ادامه داد: امسال تسهیلات روستایی برای بازسازی و نوسازی اماکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 مدیر بنیاد مسکن روستایی استان فارس گفت: استان فارس در خدمات بنیاد مسکن که به روستاییان ارایه میدهد بین رتبه شاخص یک تا ۳ قرار دارد که بحث مشارکت پدیری با فرمانداران مهمترین دلیل موفقیت روستا‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بایستی مانع ساخت و ساز عیر مجاز در اطراف کلانشهر شیراز شوند تا وضعیت روستا‌ها بهبود یابد.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در همایش توسعه روستایی

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار