رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تحصیل دیر آموزان در مدارس عادی را راهبرد اصلی گسترش عدالت وفرصت‌های برابر آموزشی عنوان کرد.

تحصیل دیر آموزان در مدارس عادی راهبرد اصلی گسترش عدالت آموزشی است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خلیل رنجبربه سنجش سلامت بیش از ۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اشاره کرد و افزود: ۷۳۴ نفر از این افراد دیر آموز بودند که سال تحصیلی گذشته ۹۴ نفر آنان در دوره پیش دبستانی ناحیه یک سنندج ثبت نام شدند.
وی افزود: این طرح باهدف رشد توانمندی‌های نوآموزان، ارائه آموزش به خانواده‌ها، ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان وبهبود یادگیری نوآموزان انجام پذیرفت.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به جمعیت ۱۰ تا ۱۳ در صدی دانش آموزان دیر آموز در دوره ابتدایی تصریح کرد:این دانش آموزان با بهره هوشی ۷۰ تا ۸۴ درصد در مقایسه با کودکان عادی رفتار‌های سازشی ضعیف‌تر وقابلیت یادگیری کمتری دارند. 
سال تحصیلی گذشته، هزار و ۸۰۰ دانش آموز دیر آموز پایه اول ابتدایی، در مدارس عادی  از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان بهره‌مند شدند.

لزوم توجه به تحصیل دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.