مشاور ارشد سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو» در زمینه خانه‌های خلاق، از راه اندازی این مراکز خلاقانه به عنوان ابزاری در بالارفتن تولید ناخالص داخلی یاد کرد.

مرکز  خلاقانه صنایع دستی راه اندازی می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، جولیو ویناچا روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای راهبردی خانه خلاقیت کرمانشاه که در سرسرای معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد کشور ایتالیا و بخش گسترده‌ای از تولید ناخالص داخلی آن از طریق صنایع دستی و کار‌های خلاقانه بدست آمده است.

وی با بیان اینکه انتخاب یک حمام تاریخی برای مرکز خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه، انتخاب مناسبی است، اضافه کرد: با اتصال هم هنرمندان صنایع دستی استان حتی در دورترین نقاط می‌خواهیم همه منفعت اقتصادی ببرند.

به گفته ویناچا، نوع تجارت و اقتصادی که صنایع دستی ایجاد می‌کند مورد توجه است و امروز تنها از جنبه زیبایی به آن نگاه نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه برای راه اندازی سریع این مرکز تلاش می‌کنیم، گفت: فعالیت هر بخش با تجهیز آن آغاز می‌شود و فردا، آموزش مجموعه مدیریتی و پرسنل آن آغاز می‌شود.

در ادامه مدیر دفتر برنامه ریزی یونیدو در تهران اظهار داشت: همه موارد مطرح شده از دغدغه‌های ما نیز می‌باشد که پیگیری آن در دستور کار قرار دارد و به دنبال تسریع این پروژه برای راه اندازی هستیم.

لادن دبیر، با بیان اینکه ۲ مورد راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخته، گفت: از زمانی که بودجه‌ای در این عرصه برای ایران آزاد می‌شود یک تا یک ماه و نیم طول می‌کشد و این امر برای خانه خلاقیت اتفاق افتاد.

وی از نوسان ارز به عنوان عامل دیگر برای تأخیر در تجهیز این مرکز یاد کرد و ادامه داد: استفاده از داشته‌ها یکی از شعار‌های ما می‌باشد و برای کارگاه‌ها عملی برنامه ریزی می‌کنیم و از استانداری و میراث فرهنگی می‌خواهیم تا مشخص کنند کدام رشته‌های هنری و صنایع دستی مدنظر است چراکه می‌خواهیم بر روی آن بیشتر کار کنیم و اگر زودتر این رشته‌های صنایع دستی مشخص شود، کار تسریع می‌یابد.

 

انتهای پیام/ز

 

 

انتخاب یک حمام تاریخی برای مرکز خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه، انتخاب مناسبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.