در یک سال گذشته ۳ هزار تن گوشت ماهی خاویار و ۶ تن خاویار در مزارع فعال پرورش خاویارکشور تولید شد.

تولید۳ هزار تن گوشت ماهی خاویار و ۶ تن خاویار در مزارع فعال پرورش خاویار کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین علی عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از مراکز پرورش ماهی مرکز گفت: مزارع فعال پرورش خاویار در ایران ۱۲۰ واحد است که در یک سال گذشته سه هزار تن گوشت ماهی خاویار و شش تن خاویار در این مراکز تولید شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته از طریق مراکز دولتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بچه ماهی خاویار در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: از ابتدای امسال نیز با حمایت یک مجموعه تکثیر بخش خصوصی ۲۰۰ هزار بچه ماهی خاویار، تولید و در اختیار مزارع پرورش ماهیان خاوریاری قرار گرفت.
 
عبدالحی افزود: برنامه ریزی سازمان شیلات بر مبنای برنامه ششم توسعه افزایش بهره وری، بازده و دستیابی به تولید سالانه به ۸۱۰ هزار تن ماهی است که ۲۰۰ هزار تن از این ظرفیت شامل پرورش ماهی در قفس است.

وی تصریح کرد: سالانه ۴۷ هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور تولید و ۸۵ درصد آن به کشور‌های منطقه و اروپایی صادر شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: خراسان رضوی با وجود محدودیت منابع آبی از نظر "شمار مراکز پرورش، تنوع ماهی و ماهیان زینتی" توسعه یافته است.

عبدالحی افزود: با توجه به جمعیت بالای استان و جذب گردشگران باید بازاریابی و افزایش مصرف آبریان در خراسان رضوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
منبع:صدا و سیما
 
انتهای پیام//ع.ع
 

۱۲۰ واحد پرورش خاویار در کشور فعال هستند

برچسب ها: غذا و دارو ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.