تفاهم نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،تفاهم نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای این طرح تا ۵ سال آینده علاوه بر افزایش ۱۰ میلیون تنی ظرفیت فولاد کشور برای ۱۰ هزار نفر نیز اشتغال آفرینی می‌شود.

غریپ پور میزان سرمایه‌گذاری در این طرح را ۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این منابع از محل منابع شرکت‌های فولادی و همچنین فروش اوراق مشارکت منابع بانک‌ها و در صورت نیاز از منابع صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی افزود:در ساختار این تفاهم‌نامه اموری همچون سرمایه‌گذاری در بخش تامین آب، انرژی، بندر و نوع سرمایه گذاری‌ها تعیین شدوسازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همه‌ زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را فراهم می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیکی به اب‌های بین المللی، وجود معادن آهن در منطقه و وجود زیرساخت‌هایی نظیر بندر و امکان صادرات و واردات از مزیت‌های منطقه اقتصادی خلیج فارس است که اجرای طرح‌های فولادی در این منطقه را توجیه پذیر ساخته است.

استاندار هرمزگان نیزگفت: برنامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با مشارکت شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت مادکوش، شرکت صبافولاد خلیج فارس، شرکت گل گهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران اجرایی می‌شود .

همتی افزود: از این پس مجوز طرح‌های توسعه‌ای فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس، در قالب کنسرسیوم تولید ۱۰ میلیون تن فولاد صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر


افزایش ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.