با احیای هنر هزار ساله ۵۰ فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجادشد.

ایجاد ۵۰ فرصت شغلی جدید رهاورد هنر قدیمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گره چینی هنر هزار ساله ایرانی است و با احیای ۵۰ فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد شد.

 هنرقدیمی گره چینی که آخرین آثار آن به ۱۰۰ سال پیش بر می‌گردد با تلاش آقای نوری هنرمند اراکی، دوباره به لیست معماری اسلامی ایرانی اضافه شد..

کاظمی معاون صنایع دستی و کارشناس رشته‌های صنایع دستی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: احیاء این هنر در استان مرکزی با ایجاد ۵۰ فرصت شغلی جدید همراه بود که بیش از ۴۰ نفر از این هنرمندان تربیت یافته دوره‌های آموزشی استاد نوری هستند.

گره چینی با یک دهه تلاش استاد نوری رونق دوباره گرفت

کاظمی افزود: آخرین آثار گره چینی در استان مرکزی به ارسی‌های خانه‌های نراق و برخی امامزاده‌ها در دوراه قاجار برمی گردد که یک دهه تلاش آقای نوری هنر هزار ساله رونق دوباره گرفت.

وی اضافه کرد: اکنون چهار کارگاه گره چینی در کنار کارگاه گره چینی استاد نوری در اراک فعال است و درآمد سالانه هر کارگاه کوچک ۳۰۰ تا ۴۰۰ میایون تومان است.

ساخت ۱۲ لنگه درب برای عتبات عالیات و کشور‌های دیگر از فعالیت‌های هنرمندان گره چینی به مدیریت اقای نوری است که به طور میانگین سالانه ۱۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.