مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و پیشگیری از معلولیت، از سیاست‌های کلی بهزیستی است.

معصومه محمدی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و پیشگیری از معلولیت را از سیاست‌های کلی این نهاد بیان کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ درصد معابر و اماکن عمومی استان به منظور تسهیل در رفت و آمد معلولین مناسب سازی شده است و در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

محمدی اضافه کرد: در جهت پیشگیری از معلولیت هم طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی در بیمارستان‌های سراسر استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ هزار معلول در استان وجود دارد ادامه داد: پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت هزینه های درمان، ایاب و ذهاب و پرداخت شهریه از خدماتی است که بهزیستی به مددجویان ارائه می‌دهد.

محمدی، احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلولیت را یکی دیگر از خدمات بهزیستی بیان کرد و گفت: در این راستا به خانواده‌های شهری ۳۰۰ میلیون ریال و خانواده‌های روستای ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: در این راستا سال گذشته، ۲۲۲ سهمیه برای خانواده‌های دارای دو معلول روستایی و ۵۰ سهمیه برای خانواده‌های شهری جذب شد.

۲۲ تا ۲۸ تیر ماه ۹۸ به عنوان هفته بهزیستی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ف

مناسب سازی ۲۶ درصد از معابر عمومی چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: بهزیستی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار