سازمان دیدبان حقوق بشر از ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا خواست غرامت کشتار غیرنظامیان سوری در حملات هوایی‌اش را بپردازد.

ائتلاف بین المللی باید غرامت قربانیان غیرنظامی سوری را بدهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که بهانه مبارزه با داعش، مردم بی گناه سوریه را در حملات خود هدف قرار داد به پرداخت غرامت این جنایت‌ها ملزم کرد.

بارزسان مستقل این سازمان اعلام کرده اند که از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۹۴) در حملات هوایی ائتلاف دست کم ۷ هزار غیرنظامی در عراق و سوریه کشته شده اند.

به گفته این سازمان، ائتلاف بین‌المللی همچنین باید درمان افرادی را که در این حملات زخمی شدند، بر عهده بگیرد.

بازرسی‌های دیدبانان حقوق بشر بیانگر این است که ائتلاف در دو سال گذشته چهار حمله هوایی غیرقانونی به روستا‌های تل الجایر و الحلو و استان حسکه در شمال شرق سوریه داشته است که بر اثر آن ۶۳ غیرنظامی کشته و خانه‌های بسیاری تخریب شدند.

لما فقیه، معاون بخش خاورمیانه سازمان گفت: غیرنظامیان از حملات ائتلاف همواره در رنج و سختی ضرر‌های ناشی از آن بوده اند و باید غرامتش را دریافت کنند.

ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در تابستان ۲۰۱۴ بدون موافقت و درخواست سوریه، حاکمیت این کشور را نقض و حملات خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار