مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از خسارت سیل به چند روستای شهرستان جلفا و هریس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، باقر هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بارش‌های اخیر در برخی نقاط استان، سیل به تعدادی از باغات و راه‌های روستای در شهرستان‎های هریس، جلفا و اهر خسارت وارد کرده است.

وی در این خصوص گفت: بر اثر بارش‎ها به تعدادی از باغات روستای کمار سفلی بخش سیه رود شهرستان جلفا و راه‌های روستایی آن خساورت وارد شده، اما تلفات جانی گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین تعدادی از راه‌های روستایی به ویژه روستای «شیران» هریس در محور «هریس-مشکین شهر» تخریب شده و تعدادی از باغات در این محور نیز آسیب دیده‎اند، سیل به چند راه و باغ در منطقه سیدلر اهر نیز خساراتی وارد کرده است.

وی افزود: بیشترین صدمات به باغات و مزارع و چند کندو وارد شده است و تلفات جانی نداشته‎ایم.

هنربر با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها در فصول غیربارشی، گفت: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی و بارش لحظه‎ای ابر‌های همرفتی توصیه می‎کنیم تا هم استانی‎ها از توقف در بستر رودخانه‎ها، مسیل‌ها، روی پل‎ها خودداری کنند، همچنین با توجه به احتمال وقوع صائقه و رعد و برق از رفتن به ارتفاعات نیز خودداری شود.

وی متذکر شد: هم استانی‎ها به توصیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی توجه کرده و از ایستادن زیر اجسامی مانند ساختمان‎های نیمه کاره، آنتن و تابلو‌های تبلیغاتی که احتمال سقوط آن‎ها وجود دارد، خودداری کنند.

 

انتهای پیام/ش

سیل به چند روستای شهرستان‌های جلفا، هریس و اهر خسارت زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.