کمربند سبز مشهد با هدف جلوگیری از تصرف اراضی، رشد افقی شهر و ایجاد تفرجگاهی مناسب برای استفاده مردم در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مرتضی مرجانی مدیر پروژه کمربند سبز در ارتفاعات جنوبی مشهد در بازدید خبرنگاران رسانه‌های کشوری و مشهدی از پروژه‌های شهری مشهد گفت: کمربند سبز مشهد یکی از پروژه‌های بزرگ شهر است که با هدف جلوگیری از تصرف اراضی و رشد افقی شهر و همچنین ایجاد تفرجگاهی مناسب برای استفاده مردم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طول کمربند سبز در مجموع ۲۹ هزار هکتار است که ۱۹ هزار هکتار آن کمربند سبز جنوبی و ۱۰ هزار هکتار کمربند سبز شمالی مشهد را تشکیل می‌دهد.

مدیر پروژه کمربند سبز با بیان اینکه تاکنون در ۴۱۴۶ هکتار از اراضی کمربند سبز بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار اصله درخت کاشته شده است، گفت: این درختان در ۴ عرصه پارک سوران با ۱۲۰ هکتار، ویرانی با ۹۵ هکتار، محدوده بهشت رضا (ع) ۸۵ هکتار و ارتفاعات جنوبی در ۳ هزار هکتار کاشته شده است.

مرجانی افزود: شهردار مشهد نیز نگاه ویژه‌ای به پروژه کمربند سبز دارد که با این نگاه امیدواریم امسال بیش از ۳۰۰ هکتار توسعه را در کمربند سبز شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان برای ایجاد کمربند سبز هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی به سمت استفاده از گونه‌های کم مصرف و بومی مانند اورس و ارغوان رفته ایم.

مدیر پروژه کمربند سبز گفت: سالانه حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه نگهداری کمربند سبز می‌شود.

تکمیل جلوخان آرامگاه فردوسی تا بهمن امسال

مسعود افخمی مدیر پروژه‌های توسعه و بهسازی توس گفت: در مجموع محدوده منفصل توس ۳۴۰۰ هکتار است که ۳۶۰ هکتار از آن محدوده تاریخی شامل دیوار گلی قدیمی با قدمت هزار ساله و طول ۷ کیلومتر دارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه شهرداری مشهد با میراث فرهنگی برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا محدوده ۷ هکتاری جلوخان با هزینه ۱۶ میلیارد تومان ساماندهی شود.

مدیر پروژه‌های توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه پروژه در سه فاز تعریف و ۳ هکتار آن در کمتر از شش ماه به بهره برداری رسیده است، گفت: فاز دوم محدوده شرقی جلوخان نیز به وسعت دو هکتار با زمانبندی ۱۰۰ روزه در حال اجرا است و فاز سوم نیز تا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

افخمی افزود: پروژه ساماندهی بولوار پردیس، از بعد جلوخان تا کشف رود نیز با وسعت ۳۰ هکتاری در دستور کار قرار دارد که بعد از اتمام پروژه جلوخان اجرا می‌شود.

اجرای ۸ ره باغ در پیرامون حرم مطهر رضوی

مهدی زمانی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن گفت: ۸ ره باغ در پیرامون حرم مطهر در حال اجرا است که یکی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و سایر ره باغ‌ها اطراف حرم مطهر نیز ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد.


وی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه ایجاد فضای سبز در منطقه ثامن است که در سال گذشته از ۶ هکتار به ۱۲ هکتار افزایش پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن گفت: اولویت مدیریت شهری سرعت در اجرای زیرساخت‌ها در این منطقه است که برای آن از ریاست جمهوری درخواست مجوز انتشار ۳۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در ۳ سال شد که با این درخواست موافقت شده است.

زمانی افزود: اکنون در بافت حرم مطهر حدود ۳۹ اثر تاریخی وجود دارد که خانه داروغه خریداری و برای بازدید در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: شهرداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۳:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این پروژه راه می افتد چون شهداری از ان منفعت می برد