مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از مبارزه با پوره سن در ۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

مبارزه با پوره  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،جعفر کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: سطح زیر کشت غلات آبی و دیم شهرستان فامنین در سال زراعی ۹۸-۹۷،  بیش از  ۴۶ هزار هکتار بوده که از این میزان سطحی افزون بر ۲۱ هزار و ۵۱۷ هکتار از اراضی علیه آفت سن غلات در مرحله سن مادر و پوره سن غلات سمپاشی شد.

وی بیان کرد: از این میزان سطح ۲۴۹۴ هکتار از اراضی غلات در مرحله سن مادر و ۱۹ هزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی غلات در مرحله پوره سن غلات سمپاشی شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت: در طی عملیات مبارزه با این آفت ۶ کارشناس طرح پهنه بندی و ۵ کارشناس طرح بسیج همگام با کشاورز پایش مزارع و اعلام زمان دقیق مبارزه با این آفت را به عهده داشتند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی اثر مستقیم دارد، افزود: عدم رعایت زمان مناسب برای مبارزه با این آفت و یا عدم توجه به مبارزه با آن میتواند خسارات زیادی را به محصول وارد کند.

کاویانی دلشاد خاطرنشان کرد: از ۱۹ هزار تن گندم خریداری شده در ۶ مرکز خرید شهرستان در سال زراعی گذشته ۷۶.۹۹ درصد زیر دو درصد سن زدگی و ۲۶ درصد دارای بیش از دو درصد سن زدگی بود.

انتهای پیام/ج

مبارزه با پوره "سن" در ۲۰هزار هکتار از اراضی فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.