رئیس کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد گفت:جشنواره گوهرشاد توانسته الگویی جدیدی از زن را به جهان معرفی کند.

نیازمند حضور بانوان فعال در عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جمیله علم الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست برگزیدگان ادوار گذشته جایزه جهانی گوهرشاد  با بیان اینکه جهان تشنه الگو‌های شایسته انسانی است، گفت: ما در شرایط حاضر نیازمند حضور بانوانی فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیم و بی شک پرورش نسلی مانند شما نیازمند زمان است.

وی تصریح کرد: متأسفانه از نسل اول انقلاب به اندازه کافی در این حوزه بازتولید نکردیم، اما نباید این خطا را در ۴۰ سال دوم انقلاب تکرار کنیم و لازم است به عنوان بخشی از جامعه اسلامی و برای شناسایی و معرفی بانوان بزرگی همچون بانوان صدر اسلام و بانوان معاصر در بحث‌های تاریخی، پژوهشی و هنری نقش اثرگذاری داشته باشیم.

رئیس کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد گفت: در برهه زمانی که اخلاق و فضایل آن رو به افول است وظیفه ماست تا مسئولیت تاریخی خود را به نحو احسنت انجام دهیم و فضایل زنانه را معرفی کنیم و در تعامل با یکدیگر، توانمندی خود را شبکه‌سازی کنیم.

علم الهدی افزود: خوشبختانه این جشنواره توانسته الگویی جدیدی از زن را به جهان معرفی کند که در الگوسازی برای جوانان بسیار اثرگذار است و این اتفاق به یاری حضرت رضا (ع) صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت نخست ما در جایزه جهانی گوهرشاد معرفی الگوی موفق زن اسلامی است، تصریح کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری با هنرمندان و پژوهش‌گران هستیم تا بتوانیم دقیق و درست اسلام را به جهان معرفی کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.