عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتصاباتی که از سوی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها صورت گرفت، گفت: انتصاب مدیران ناکارآمد شورای عالی را به سراشیبی سقوط می‌کشاند.

شورای عالی استان‌ها در سراشیبی سقوط/ طرح ترافیک جدید مجوز دست کردن در جیب مردم است/ حیف و میل 20 میلیارد تومان در شورای عالی استان‌ها در سال 97به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قانبیلی عضو شورای عالی استان‌ها در بیستمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (پنجشنبه بیستم تیرماه) برگزار شد، ضمن تشکر از نیروهای نظامی کشورمان به خاطر سرنگونی پهپاد آمریکایی اظهار کرد: با تقدیر و تشکر از سرنگونی پهپاد آ‌مریکایی توسط نیروی نظامی کشورمان گفت: من این اقدام نیرو‌های نظامی کشورمان را تحسین می‌کنم.

وی با اشاره به پیامک ارسالی از سوی هیئت رئیسه شورای عالی اسان‌ها به اعضا که حضور آن‌ها را در جلسه هم اندیشی روز چهارشنبه الزامی اعلام کرده بود، گفت: در این پیامک گفته شده بود که عدم حضور به منزله غیبت غیرموجه است، در حالی که شنیده‌ها حاکی از آن است که هیئت رئیسه در خصوص حضور نمایندگان در مجامع تصمیم گیری می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۲۰ آیین نامه داخلی شورای عالی استان‌ها بند ۹ ماده ۲ دستورالعمل شرح وظایف هیئت رئیسه گفت: تصویب برنامه سازمانی با کدام اختیار انجام می‌شود؟

قانبیلی خطاب به الویری رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مشکل شورای عالی رئیس بودن اعضای شورا نیست، بلکه سیاسی شدن آن است و مشکل عدم حضور شما در شوراست که با عدم نظارت و انتصاب مدیران ضعیف و ناکارآمد و عدم آشنایی به مباحث شورایی، شورای عالی را به سراشیبی سقوط می‌کشاند.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: همین افرادی که به نظر شما از روستا آمده‌اند و ضعیف هستند، می‌توانند شورا را به مسیر خود بازگردانند، اما افرادی که از نظر شما قوی و توانمند هستند، همکارانتان در شورای شهر تهران یا شهر‌های بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه همکاران شما در این دو سال چه کار مفیدی در شورای شهر تهران کرده‌اند؟ گفت: شورای شهر تهران هرچه در این دو سال مصوب کرد شامل تغییر نام چند کوچه و خیابان و میدان بود. مدیرانتان هم که در حمل و نقل و حوزه‌های دیگر ادعا دارند از شورا مجوز گرفتند، با طرح جدید ترافیک محترمانه دست به جیب مردم بردند.

قانبیلی خطاب به رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: آقای الویری آیا این توهین به همکارانتان در شورای عالی استان‌ها نیست که آن‌ها را افرادی ضعیف می‌نامید و مقیاس شما در انتخاب فرد قوی و ضعیف چیست.

عضو شورای عالی استان‌ها در ادامه محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب سخنان خود قرار داد و گفت: از اینکه شما به حمایت از شورا‌ها برخواسته‌اید، لذت بردم و باید برخورد‌های سیاسی با شورا‌ها متوقف شود.

قانبیلی تصریح کرد: در این دو سال باقی مانده از دولت فعلی تدبیری کنید تا امید در جامعه شورایی زنده شود.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ملاک من با شما در مورد مدیر قوی متفاوت است، گفت: از نظر من مدیر قوی با کمترین امکانات در دورترین روستا‌ها و شهر‌ها بیشترین کارکرد را دارد و اگر به منزلشان مهمانی بیاید با نان و ماستی که در منزل دارد از او پذیرایی می‌کنند و هر لحظه از شبانه روز درب منزلش به روی دیگران باز و در خدمت مردم است، اما از نظر شما، مدیر قوی مدیری است که باید با خودرو بیت المال، راننده بیت المال دفتر و میز کار لاکچری کار کند، در حالی که از نظر من مدیر کارآمد ارتباطی به این مسائل ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ در شورای عالی استان‌ها حیف و میل شد، گفت: از این مبلغ ریالی به شورا‌های شهرستان پرداخت نشد و نزدیک به ۳ میلیارد تومان هم معوقات به شورای عالی استان‌ها داریم.

قانبیلی با تأکید بر اینکه مدیر قوی مدیری نیست که ۱۴ میلیارد دلار از این مملکت را در قالب دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به افرادی می‌دهد که با او نسبت دارند، تصریح کرد: از نظر من مدیر توانمندی مدیری است که با وجود تحریم‌ها سامانه موشکی سوم خرداد را می‌سازد و با آن هیمنه آمریکایی را می‌شکند و از نظر من مدیر قوی کسی است که با کمترین‌ها بیشترین عملکرد را دارد و در حفظ اموال بیت المال کوشا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار