مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: ۱۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در حال تجهیز به سیستم آبیاری نوین است.

۱۵۵ هکتار آبیاری نوین در سراوان درحال اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شیرزاد کمالی  مدیر جهاد کشاورزی سراوان اظهار داشت: ۷۲۰هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان سراوان تا کنون اجرا شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک کشاورزان سراوان ۳۵۸ هکتار از زمین‌های خود را برای اجرای سیستم آبیاری نوین (تحت فشار و کم فشار) در سامانه جهادکشاورزی ثبت کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: کشاورزانی که سند مالکیت زمین کشاورزی آن‌ها محرز و دارای پروانه بهره برداری منابع آبی هستند می‌توانند در سامانه «طرح توسعه ساماندهی سیستم‌های نوین آبیاری» نام نویسی تا سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اجرای سیستم آبیاری نوین برای مزارع و باغات آنان اقدام کند.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان، اجرای روش‌های نوین آبیاری، راندمان آبیاری را در قطره‌ای تا ۹۵ درصد و بارانی را تا ۸۰ درصد بالا میبرد و از همین رو با توجه به شرایط منابع آبی سیستان و بلوچستان و جدی بودن بحران کم آبی، باید توسعه هر چه بیشتر این روش‌ها در دستور کار باشد.

کمالی بیان کرد: ارتقای راندمان بهره وری آب، کاهش هزینه‌های کارگری، بهره گیری از فن آوری روز برای افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب از مهم‌ترین مزایای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین است.

انتهای پیام/گ

 آبیاری نوین در سراوان درحال اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار