تاکنون بیش از ۷ هزار داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اقدام کردند.

آخرین آمار انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ +آخرین مهلتبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون بیش از ۷ هزار  داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اقدام کردند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کردند و ۴۰ هزار و ۷۶۴ داوطلب کارشناسی ارشد در دو کد رشته (رشته های شناور) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شدند.

هر داوطلب در صورت شرکت در دو کدرشته امتحانی باید دو کارت ورود به جلسه آزمون دریافت می کرد و در نهایت تعداد ۶۵۶ هزار و ۲۱۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ صادر شد.

زمان انتشار نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸

کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کد رشته مجاز به انتخاب رشته شده اند.

همه کارت های صادر شده برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

 تا صبح امروز پنجشنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ تعداد ۷ هزار و ۱۰۰ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند و داوطلبان تا ۱۰۰ کدرشته محل امکان انتخاب دارند.

ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.