رئیس اداره فرش دست بافت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:۹۰ درصد مشکلات صنعت فرش لرستان رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رئیس اداره فرش دست بافت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:۹۰ درصد مشکلات صنعت فرش لرستان رفع شده است.

محمد اصل‌مرز  بیان کرد: یکی از مشکلات همیشگی فرش بافان لرستانی در سالیان گذشته نبود نقشه مختص به لرستان در این حرفه بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه صنعت و معدن لرستان این مشکل رفع شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرش‌بافان از این نقشه‌ها استقبال به عمل آورده‌اند، افزود: میزان استقبال از این‌نقشه‌ها را بازار تایین می‌کند و در شرایط فعلی فرش بافان به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که آیا این نوع نقشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

معاون فرش دست بافت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: در شهریورماه امسال یک نمایشگاه فروش فرش دستی در تهران برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه میزان استقبال مردم از این طرح جدید مشخص خواهد شد، اما هنگام طراحی این نقشه‌ها موضوع بازاریابی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اصل‌مرز با اشاره به اینکه در طراحی نقشه‌های جدید اولویت اصلی حفظ فرهنگ فرش بافی لرستان بوده، تصریح کرد: اگر نقشه جدید فرش لری را بر مبنای نظر خریداران اروپایی تهییه می‌کردیم چیزی از فرهنگ لرستان در فرش باقی نمی‌ماند، اما با وجود زیبایی این نوع فرش، در آینده‌ای نزدیک با استقبال خریداران خارجی روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فرش لرستان در سالیان گذشته نیازمند یکسری زیرساخت‌ها بوده که خوشبختانه امسال با ایجاد طرح بازرچه فرش، و ثبت جهانی نقشه فرش لری تعدادی از این مشکلات را برطرف کرده‌ایم و می‌توان گفت ۹۰ درصد مشکلات صنعت فرش لرستان رفع شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت لرستان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا تاثیری برصنعت فرش کشور نگذاشته است، گفت: فرش ایران جایگاه جهانی خود را دارد و باید بدانیم که صنعت فرش بدون ایران معنایی ندارد؛ همچنین با توجه به تحریم‌های آمریکا به دنبال پیدا کردن بازار‌های جدیدی در کشور‌های لبنان، پاکستان و عراق جایگزین هستیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: طی چند ماه گذشته حدودسه میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲۶ کارگاه فرش بافی در لرستان پرداخت کرده‌ایم و با وجود تمامی مشکلات صنعت فرش لرستان با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ب

۹۰ درصد مشکلات فرش لرستان رفع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.