رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: در راستای استفاده بهینه از تولیدات باغی کشاورزان، کارگاه تولید چیپس از میوه‌های مختلف در شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: در راستای استفاده بهینه از تولیدات باغی کشاورزان، کارگاه تولید چیپس از میوه‌های مختلف در شهرستان راه اندازی شد.

رضا سوخته زاری  اظهار داشت: حاصلخیزی اراضی کشاورزی شهرستان و تولید کمی و کیفی محصولات تولیدی کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را امری مهم و ضروری برای شهرستان ساخته است.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان، افزود: ایجاد امنیت غذایی، افزایش صادرات، جلوگیری از صادرات محصولات خام کشاورزی، افزایش ماندگاری، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های بخش کشاورزی، افزایش توان صنعت منطقه‌ای و ملی، بالابردن بهره وری تولید و ارتقای درآمد خانوار‌های کم درآمد روستایی، ایجاداشتغال نوین در کنار فعالیت‌های درون مزرعه‌ای و کاهش ریسک و ایجاد توازن چرخه درآمد روستایی از مهمترین مزیت‌های ایجاد صنایع تبدیلی است.

سوخته زاری با اشاره به تولید سالانه ۱۸ هزار تن محصولات باغی در شهرستان، خاطرنشان کرد: می‌طلبد که صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی را در شهرستان ایجاد و توسعه داد.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوان برای راه اندازی کارگاه چیپس میوه در شهرستان، عنوان کرد: تبدیل میوه خام به میوه خشک بصورت نیمه صنعتی و نیمه صنعتی در شهرستان آغاز شده و با حذف واسطه‌ها و دلالان، باغداران می‌توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب و به صورت مستقیم به فروش برسانند.

در شهرستان سلسله حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام/ب

تولید چیپس میوه در شهرستان سلسله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.